تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : 16545
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران:

تحقق تحول دیجیتال با بهره مندی از مزایای رقابتی بانک

۰
plusresetminus
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر ترغیب مشتریان بر استفاده از بانکداری دیجیتال گفت: برای تحقق تحول دیجیتال، توسعه بانک در سطح استان ها و بانکداری آینده باید از مزایای رقابتی خود بهره ببریم.
تحقق تحول دیجیتال با بهره مندی از مزایای رقابتی بانک
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در نشست مشترک روسای دوایر انفورماتیک ادارات امور شعب استان ها، روسای ادارات انفورماتیک بانک و مدیران عامل شرکت های تابعه با تاکید بر اهمیت پیام رسان بله و مزیت های آن افزود: امروزه  بانک های بزرگ دنیا شعب خود را به محل مشاوره مالی تبدیل کرده اند و نظام بانکداری به سمت و سوی بانکداری سبز در حال پیشروی است؛ این بانک ها تاکید دارند که سه برگه دریافت و پرداخت، چک و پول باید از شعب جمع آوری شوند؛ این در حالی است که بانک های داخلی همچنان درگیر عملیات حضوری دریافت و پرداخت هستند. 
وی از به روز رسانی سامانه cif بانک ملی ایران (نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانکی) در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در نیمه راه تحول دیجیتال بانک ملی ایران خواهیم بود. این برنامه در سال ۹۸ تدوین و از سال ۹۹ اجرایی شد و باید با قوت تمام هم دنبال شود. 
ماهیار ادامه داد: جایگاه معاونت فناوری در ساختار بانک کاملا به صورت تعاملی با دیگر معاونت ها و بخش هاست. این تعامل از جنس تسهیل گری است و از این رو باید با سایر بخش ها هماهنگ باشیم.معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران تاکید کرد: بر اساس الگوهای مشابه در دنیا، نگاه پیمانکاری به شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات وجود ندارد بلکه آنها شرکت های ابزاری در نظر گرفته می شوند. قانون این شرکت ها را به لحاظ ماموریت، درصد سهام و… تعیین تکلیف کرده است. در سال دانش بنیان ها نیز علی رغم محدودیت بانک ها در حوزه سرمایه‌گذاری، این محدودیت در حوزه شرکت های دانش بنیان برای بانک ها برداشته شد و دانش بنیان ها امروز می توانند نقش خوبی در تسهیل بخشی از وظایف بانک ها داشته باشند. 
وی با تاکید بر اینکه باید روی حوزه های نوآوری و خدمات مبتنی بر فناوری کار شود، عنوان کرد: نسخه جدید بام، تحول جدیدی خواهد بود. امروز مشتریان بام بیش از هشت میلیون نفر هستند و بام سازمانی جزو برترین سامانه های کشور محسوب می شود. 
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: همکاران ما باید بازوی انفورماتیک برای تحقق اهداف بانک باشند و این امر نیازمند همدلی و همراهی بیشتر است.
 در پایان روسای ادارات حوزه انفورماتیک بانک به بیان استراتژی ها، اقدامات و برنامه های خود پرداخته و اهداف پایان سال خود را تشریح کردند. همچنین به سوالات حاضران این نشست و دغدغه های آنها پاسخ داده شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین