تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : 16674
مدیر کل دفتر طب‌ ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

طب سنتی و مکمل به اصلاح سبک زندگی توجه ویژه ای دارد

۰
plusresetminus
مدیر کل دفتر طب‌ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طب سنتی و مکمل به اصلاح سبک زندگی توجه ویژه ای دارد.
طب سنتی و مکمل به اصلاح سبک زندگی توجه ویژه ای دارد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، نفیسه حسینی یکتا در همایش نقش پزشک خانواده در آینده نظام سلامت، با اشاره به اهمیت سبک زندگی و اصلاح آن در پیشگیری از بیماری ها گفت: بی توجهی به سبک زندگی و اصلاح رویه های اشتباه علل نیمی از مرگ و میرهای افراد در دنیا است، لذا طبق بررسی ها و پژوهش های  به عمل آمده در کشورهای اروپایی استراتژی و اصلاح سبک زندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
مدیر کل دفتر طب‌ ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه تغذیه، ورزش، سواد سلامت و سالمندی سالم از ارکان تاثیرگذار در اصلاح سبک زندگی است افزود: بخش دیگر این مساله به عوامل اجتماعی بستگی دارد.
 
وی با تاکید براینکه در نظام آموزشی کشور فقدان پیشگیری و درمان چشمگیر است تصریح کرد: کشور ما از مکتب غنی طب سنتی برخوردار است، خوشبختانه این موضوع به عنوان مکتب درمانی مورد قبول واقع شده است، لذا سازمان جهانی بهداشت در مورد طب سنتی راهبردی را تعیین کرده و بر ضرورت آن تاکید کرده است. همچنین ادغام طب سنتی با سیستم های بهداشتی را مد نظر قرار داده است.
 
حسینی یکتا با بیان اینکه در طب سنتی و مکمل به اصلاح سبک زندگی تاکید شده است اظهار داشت: انتظار داریم که تصمیم گیران حوزه سلامت بیش از گذشته به این حوزه توجه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین