تاریخ انتشارجمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : 16837

بزرگترین استارتاپ های ایران

۰
plusresetminus
استارتاپ با هدف رشد سریع ایجاد می شود؛ به عبارتی وقتی یک تجارت با چالش های زیادی مواجه شده است یا روند یکنواخت سیاست های آن نتیجه جدید و مثبت در خروجی ایجاد نمی کند، معمولاً افراد کارآفرین و قوی در این شرایط دست به اقدام نوآورانه و ابتکاری می‎زنند که در واقع یک روش جذب مشتری هم به شمار می آید. برای این که بتوانیم نتیجه نهایی کار را پیش بینی کنیم و در جهت درست هدایت سازیم باید از اصول روانشناسی کسب و کار کمک بگیریم.
بزرگترین استارتاپ های ایران
استارتاپ شرکتی است بر اساس یک ایده  خلاقانه به منظور رفع یک چالش ایجاد می شود و هدف خود را رشد در کمترین زمان ممکن قرار می دهد. 
 از بزرگترین و موفق ترین استارتاپ های ایران می توان موارد زیر را نام برد:

1.استارتاپ دیجی کالا
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از موفق ترین استارتاپ های ایران است که با ارائه فضای گسترده، محصولات فوق العاده ای را اعم از پوشاک، لوازم الکترونیک یا لوازم خانگی به مردم ارائه می دهد؛ به نحوی که خیلی از افراد برای کسب اطلاعات و آگاهی از قیمت خدمات ابتدا به این سایت مراجعه می کنند حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند.
پس همانطور که می بینید دیجی کالا ییکی از بزرگترین «استارتاپ های ایران» است؛ همچنین رتبه اول استارتاپ های ایران را به خود اختصاص داده است. دیجی کالا تنها استارتاپ ایرانی است که در بین 100 استارتاپ برتر دنیا قرار دارد.
2.استارتاپ جابینجا
یکی از معروف ترین استارتاپ های ایرانی که در زمینه کاریابی و استخدام فعالیت دارد جابینجا است. در جابینجا به عنوان کارفرما می توانید آگهی دهید و دنبال جذب افرادی باشید که مهارت های لازم برای کار در سازمان شما را دارند؛ همچنین اگر کارجو هستید با ارائه رزومه و توانمندی های خود می توانید دنبال کار مناسب خود باشید.
3.استارتاپ جعبه
جعبه هم یکی از استارتاپ ها است که نوعی استراتژی بازاریابی را در قالب اشتراک گذاری ویدیوهای تبلیغاتی پیشه گرفته و در این زمینه موفق عمل کرده است.
4.استارتاپ تکراتور
تکراتور یکی دیگر از استارت آپ های مورد نیاز ایران است که با معرفی سایت های سودمند و معتبر در زمینه تکنولوژی روز دنیا به علاقه مندان، در زمره بهترین استارتاپ ها قرار گرفته است.
5.استارتاپ اسنپ
اسنپ یکی دیگر از «استارتاپ های جدید ایران» است که فکر نکنم کسی از ما برنامه اسنپ را در گوشی شخصی اش نداشته باشد! این استارتاپ کار خود را از سال 93 شروع کرد و به حمل و نقل های درون شهری پرداخت.
کافیست با انتخاب مبدأ و مقصد خود و مشاهده میزان هزینه برآوردشده سفر خود را انجام دهید. اخیراً امکانات جدیدی به این اپلیکیشن اضافه شده است مثل اسنپ فود، اسنپ دکتر و… که انجام کارهای شهروندان را آسان کرده است.
و اما تمام این اطلاعات درباره تحقیقات بازار و چگونگی جذب رضایت مشتری و… در وب سایت دایان افیلیت آورده شده است؛ می توانید با بازدید از بلاگ پست و رپورتاژها آشنایی بیشتری با این اصطلاحات پیدا کنید و به راحتی به سؤال «بازاریابی چیست و انواع آن به چند دسته تقسیم می شود؟» پاسخ دهید.
6.استارتاپ کافه بازار
اما داستان ایجاد کافه بازار خیلی جالب بود! وقتی دسترسی مردم ایران به برنامه های گوگل پلی به خاطر تحریم آمریکا قطع شد، شرکت آوای هوشمند با ایجاد برنامه کافه بازار تا حد زیادی محدودیت کاربران را رفع کرد و باعث شد به برنامه ها و بازی های مشابه تولید داخلی ایران دسترسی پیدا کنند. هم اکنون کافه بازار یکی از مشهورترین استارتاپ های ایران به شمار می آید.
7.استارتاپ علی بابا
استارتاپ علی بابا معتبرترین منبع برای رزرو بلیط هواپیما و قطار به شمار می آید. این استارتاپ ایرانی امکان خرید بلیط چارتر را هم فراهم کرده است و اگر پرواز کنسل شود هزینه استرداد به شکل آنلاین به حساب شما واریز خواهد شد. همچنین اگر دنبال اطلاعاتی در زمینه مقاصد پروازی و ایرلاین های خارجی هستید می توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید.
8.استارتاپ آنتورک
آنتورک یک گزینه  ی عالی در سرویس دهی تبلیغات محسوب می شود؛ مثلاً وقتی شما می‎خواهید تبلیغات خود را در وب سایت های مختلف قرار دهید یا با قرار دادن تبلیغاتتان در وب سایت خود درآمد کسب کنید آنتورک پیشنهاد فوق العاده ایست.
9.استارتاپ ترب
ترب یکی از استارتاپهای پیشگام در ایران است که رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. با ترب می توانید مقایسه انجام دهید؛ برای مثال هنگامی که قصد خرید یک محصول را دارید از طریق سایت ترب می توانید قیمت آن را در فروشگاه های مختلف بسنجید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
10.استارتاپ بیدرنگ
اگر دنبال مشاوره و دریافت اطلاعات در زمینه بیمه، مالیات، قانون کار و امور حقوقی هستید می توانید از سایت بیدرنگ استفاده کنید و از مشاوره های رایگان آن بهره مند شوید. همچنین اگر تمایل به مشاوره تلفنی یا حضوری دارید می توانید به شکل آنلاین وقت رزرو کنید یا انواع بیمه را خریداری نمایید.
11.استارتاپ دیوار
همه با استارتاپ معروف دیوار آشنا هستیم؛ این برنامه برای فروش محصولاتی که دیگر قصد استفاده از آن ها را نداریم طراحی شده و می توانید به شکل رایگان آگهی های خود را در این سایت منتشر کنید. تنها برای شارژ مجدد آگهی یا ستاره دارکردن آن هزینه پرداخت می کنید.
انواع استارت آپ
انواع استارتاپ در پنج دسته خلاصه می شود که در زیر آمده است:
استارتاپ های کسب و کار کوچک
این استارتاپ ها شرکت ها و تیم ها کوچک را تشکیل می دهند که محصولات خود را به فروش می رسانند در عین حال به سرعت پیشرفت می کنند.
استارتاپ های قابل خرید
این استارتاپ ها اساساً بر مبنای خرید بنا شده اند و با نرم افزار و فناوری های اینترنتی مرتبط هستند؛ به عبارتی تیم های کوچک ابتدا یک کسب و کار راه اندازی می کنند و آن را به یک شرکت بزرگ در صنعت مشابه خود می فروشند.
استارتاپ های مقیاس پذیر
این شرکت ها با ایجاد قرارداد همکاری با سرمایه گذاران از طرح های رشد کسب و کار حمایت می کنند تا مشتری به دست آورند.
استارتاپ های فرعی
این استارتاپ ها از شرکت های بزرگ منشعب می شوند که دلیل آن می تواند یک استراتژی رقابتی یا ایجاد یک شاخه گسترده تر برای ورود به بازار باشد.
استارتاپ های اجتماعی
این استارتاپ ها برای اقدامات بشردوستانه طراحی می شوند که همان خیریه ها را دربرمی گیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین