تاریخ انتشارشنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : 16841
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست ویژه پرداخت نخستین خسارت به سیل زدگان هرمزگان از سوی صندوق بیمه حوادث طبیعی:

ایفای تعهدات نهادهای مرتبط برای انجام ماموریت های قانونی صندوق ضروری است

۰
plusresetminus
پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی باید با حفظ کرامت انسانی باشد که راهکار اصلی آن بهره گیری از ظرفیت های صنعت بیمه خواهد بود.
ایفای تعهدات نهادهای مرتبط برای انجام ماموریت های قانونی صندوق ضروری است
به گزارش صدای بانک از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در نشست ویژه نخستین پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی (ساختمان) سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: صندوق خسارت های حوادث طبیعی به لحاظ ساختاری از ماهیت بیمه ای برخوردار است و در صورت اختصاص منابع و دریافت حق بیمه پیش بینی شده می تواند دغدغه های دولت را در زمینه بروز حوادث طبیعی برطرف کند.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به فرایند شکل گیری و عملیاتی این صندوق، تصریح کرد: اگر صندوق به دلایل مالی در پرداخت خسارات با مشکل روبرو شود دو بازوی حمایتی بیمه مرکزی و دولت برای جبران خسارات زیاندیدگان وارد میدان خواهند شد.
مهندس مجید بهزادپور با تاکید بر ضرورت استقلال مالی صندوق از تمامی ذینفعان و مجموعه های مرتبط خواست تا به تعهدات قانونی خود عمل کنند.
رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از پرداخت نخستین خسارت گروهی مربوط به زیاندیدگان سیل هرمزگان توسط صندوق، اظهار داشت: تکمیل ساختار حساب ویژه صندوق خسارت های طبیعی با حمایت معاونت خزانه داری کل کشور و پرداخت سه مرحله ای آن دغدغه های آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی را به حداقل خواهد رساند.
شایان ذکر است در پایان این نشست با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل صندوق خسارت های حوادث طبیعی و تنی چند از مقامات اقتصادی، نخستین خسارت این صندوق به سیل زدگان استان هرمزگان پرداخت شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین