تاریخ انتشارسه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : 16957
یک نماینده مجلس تاکید کرد:

اصرار جدی مجلس بر تصویب سریع طرح مالیات بر عایدی سرمایه

۰
plusresetminus
احمد راستینه گفت: با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گام موثر و مهمی در اصلاح چرخه پول کشور برداشته خواهد شد.
اصرار جدی مجلس بر تصویب سریع طرح مالیات بر عایدی سرمایه
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، احمد راستینه، نماینده مجلس با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای اصلاح چرخه پول کشور و برای حذف شبکه سوداگری و دلالی به سمت مالیات بر عایدی سرمایه حرکت کرده اند، طی مصاحبه ای گفت: سابقه این طرح در کشورهای توسعه یافته ۳۰ تا ۴۰ سال است که متاسفانه این امر در کشور ایران به واسطه تصمیمات غلط یا وجود شبکه‌های پرنفوذ، از دستور کار خارج شده است.
نماینده مردم «شهرکرد، بن و سامان» در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مجلس شورای اسلامی اصرار بر اجرای سریعتر این طرح دارد. بنابراین، امروز در مجلس شورای اسلامی اولویتی به امضا نمایندگان رسید تا هیات رئیسه هر چه سریعتر آن را در دستور کار قرار دهد.
وی عنوان کرد: کلیات طرح در صحن تصویب شده و به کمیسیون ارجاع شده است. به نظر می‌رسد بررسی این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مجلس در دستور کار قرار گرفته است تا نظام سوداگری در چرخه پول کشور اصلاح شود.
به گفته این نماینده مجلس؛ امروز آن چیزی که موجب کاهش ارزش پول ملی کشور شده نبود نظام مالیات بر عایدی سرمایه در کشور است.
راستینه ادامه داد: متاسفانه افراد زیادی تمایل دارند پول خود را به ارز، سکه و یا زمین تبدیل کنند و به دنبال افزایش ارزش افزوده خود هستند که با خروج این سرمایه‌ها از کشور، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور و ارزش پول ملی وارد خواهد شد. بنابراین، مجلس اصرار دارد که هر چه سریعتر این طرح تصویب شود که به طور قطع، این امر گام موثر و مهمی در اصلاح چرخه پول کشور خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین