تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : 17019

برگزاری جلسه مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ایران و موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی

۰
plusresetminus
جلسه مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ایران و موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی با حضور معاون بیمه و درمان سازمان بیمه سلامت در سالن اجتماعات مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت برگزار شد.
برگزاری جلسه مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ایران و موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، در این جلسه عفت پناه تعامل علمی پژوهش با مرکز علمی و تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی بیمه سلامت و انجام تحقیقات در حوزه بیمه سلامت با هدف فراهم ساختن شرایط لازم برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد را از جمله ماموریت های مهم مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت دانسته و همکاری و تفاهم نامه با موسسه ملی تحقیقات جمهوری اسلامی ایران را در جهت حرکت و دستیابی به این مهم، ارزشمند و موثر بیان نموده و اولین گام در همکاری‌های مشترک را انجام پیمایش ملی در حوزه بیمه سلامت عنوان نمود.
سپس رضایی پیوند و تعامل مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت با مرکز تحقیقاتی مانند موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی را در راستای فراهم شدن مستندات سیاستی برای مدیریت منابع و صرف بهینه هزینه الزامی دانسته و با توجه به برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام این مرکز از عفت پناه تقدیر نمود.
وی همچنین با توجه به رسالت سازمان بیمه سلامت ایران از جمله حفاظت مالی از بیمه شدگان تحت پوشش، همکاری های پژوهشی را در موارد ذیل ضروری عنوان نمود.
آینده نگری در حوزه‌های مختلف مرتبط با بیمه سلامت، بازنگری در سیاست های تامین مالی و ضوابط و دستورالعمل ها و تعهدات سازمان با توجه به فناوری‌های نوین پزشکی همچون پزشکی از راه دور، تعیین پرداخت مستقیم مردم از جیب برای هزینه سلامت، بررسی مدل‌های مختلف تاثیر گذار در افزایش بهره وری در بیمارستان ها و خدمات سلامت، حمایت از بیمه‌شدگان در خصوص هزینه‌های کمرشکن و موارد مربوط به صندوق بیماران خاص و صعب العلا ج و لزوم تعیین جمعیت واقعی فاقد پوشش بیمه ای حال حاضر در کشور.
همچنین اکبری ساری، ضمن سپاس از جلسه برگزار شده، لزوم تشکیل کمیته‌ای متشکل از مرکز تحقیقاتی شاخص فعال و مرتبط با حوزه سلامت و بیمه سلامت در راستای پرهیز از موازی‌کاری، تسریع در انجام پژوهش های مربوطه با استفاده از توان و ظرفیت همه مراکز ذیربط را ضروری بیان نموده و آمادگی آن موسسه در انجام پیمایش های ملی مشترک در خصوص هزینه درآمد خانوار، حساب های ملی سلامت و بهره‌مندی از خدمات را اعلام نمود.
در پایان عفت پناه لزوم برنامه ریزی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت برای برگزاری جلسات مستمر جهت تسریع در طراحی همکاری‌های فی‌مابین را مطرح نمود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین