تاریخ انتشارشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : 17044

جذابیت بورس حتی با فرض کاهش نرخ ارز در بازار آزاد

۰
plusresetminus
حمید مرتضی کوشکی گفت: شکاف عظیمی بین نرخ ارز در سامانه نیما و نرخ‌های بازار آزاد وجود دارد. با توجه به عدم انتظار کاهش چشمگیر نرخ ارز در بازار آزاد، شکاف ارز آزاد و نیمایی فقط منجر به رانت و خروج سرمایه از کشور خواهد شد. اما در هر حال در صورت تثبیت سایر متغیرها، با پیش فرض دلار نیمایی ۳۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۲، بورس پتانسیل جهش خواهد داشت‌.
جذابیت بورس حتی با فرض کاهش نرخ ارز در بازار آزاد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حمید مرتضی کوشکی، کارشناس بازار سهام طی مصاحبه ای در خصوص دلیل عدم رشد بورس متناسب با افزایش نرخ ارز بیان کرد: علت اینکه بازار سرمایه به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد واکنش چندانی نشان نداده، این است که همواره بازار سرمایه نسبت به نوسانات نرخ ارز با یک وقفه زمانی واکنش نشان می‌دهد.
وی افزود: البته شکاف عظیمی بین نرخ ارز در سامانه نیما و نرخ‌های بازار آزاد وجود دارد. با توجه به عدم انتظار کاهش چشمگیر نرخ ارز در بازار آزاد، شکاف ارز آزاد و نیمایی فقط منجر به رانت و خروج سرمایه از کشور خواهد شد. اما در هر حال در صورت تثبیت سایر متغیرها، با پیش فرض دلار نیمایی ۳۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۲، بورس پتانسیل جهش خواهد داشت‌.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اما نکته مهم اینجاست که نرخ ارز فقط یکی از متغیرهای تاثیرگذار در روند بازار سرمایه است و نمی‌توان از نقش سایر متغیرها در روند این بازار غافل بود. بودجه ۱۴۰۲ و نیز ریسک‌های سیستماتیک سیاسی از جمله چالش‌های پیش روی بازار سرمایه ما هستند که باید آن‌ها را نیز در نظر داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین