تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : 17102

بورس آمریکا بدترین سال خود را از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ تجربه کرد

۰
plusresetminus
در حالی که سرمایه‌گذاران بورس آمریکا آخرین معاملات خود را در بدترین سال بازار از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ انجام دادند، در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره رکود، بازار سهام ایالات متحده روز جمعه باز هم شاهد افت بود.
بورس آمریکا بدترین سال خود را از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ تجربه کرد
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در حالی که سرمایه‌گذاران بورس آمریکا آخرین معاملات خود را در بدترین سال بازار از زمان بحران مالی 2008 انجام دادند، در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره رکود، بازار سهام ایالات متحده روز جمعه بازهم شاهد افت بود.
شاخص میانگین صنعتی داوجونز در آخرین روز معاملاتی سال 2022، 280 واحد یا 0.8 درصد کاهش یافت و بیش از 9 درصد در کل سال نزول کرد.
شاخص S&P 500 نیز در روز جمعه شاهد سقوط 1.1 درصدی بود و تقریباً 20 درصد از ارزش خود را در سال جاری میلادی از دست داد. این در حالی بود که شاخص نزدک کامپوزیت در روز جمعه 1.4 درصد کاهش یافت. شاخص شرکت‌های فناوری سنگین نیز بیش از 30 درصد در سال سقوط کرد.
این سه شاخص اصلی بازار سهام آمریکا در حالی بدترین سال خود را از سال 2008 به پایان رساندند که تورم سرسام آور و افزایش نرخ‌های تهاجمی فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) باعث کاهش رشد شد و بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشت.
بر اساس این گزارش، تورم در ایالات متحده در سال جاری میلادی به بالاترین رقم خود در چهار دهه گذشته رسید و قیمت مصرف کننده در تابستان به طور سالانه بیش از 9 درصد افزایش یافت.
نرخ تورم تا پایان سال کاهش یافت. با این حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این نرخ بالاتر از سطح قبل از همه گیری باقی بماند و معتقدند که چند سال طول می کشد تا رشد قیمت‌ها به سطح 2019 بازگردد.
در همین حال، اگرچه برخی از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که سال آینده شاهد بهبودی بازار باشند، بسیاری دیگر هشدار می‌دهند که شاخص سهام ممکن است در سال 2023 به پایین‌ترین رقم خود برسد.
ربکا فلتون، استراتژیست ارشد بازار در گروه سرمایه گذاری ریورفرانت به شبکه CNBC گفت: ما در حال حاضر به نوعی در حالت خنثی گیر کرده‌ایم، زیرا سوالات بی پاسخ زیادی... وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین