تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : 17110
صندوق بین المللی پول:

سال جدید برای اقتصاد جهانی سخت خواهد بود

۰
plusresetminus
رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: سال ۲۰۲۳ برای بخش بزرگی از اقتصاد جهانی، سال سختی خواهد بود زیرا موتورهای اصلی رشد جهانی - آمریکا، اروپا و چین - همگی با وضعیت نامطلوبی مواجه خواهند شد.
سال جدید برای اقتصاد جهانی سخت خواهد بود
به گزارش صدای بانک از الگماینر، کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول یکشنبه به شبکه سی‌بی‌اس گفت: سال جدید «سخت‌تر از سالی خواهد بود که پشت سر می‌گذاریم».
وی علت این امر را افول سه اقتصاد بزرگ جهان یاد کرد و افزود، اقتصاد ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین همگی به طور همزمان در حال افول هستند.
بر اساس این گزارش، صندوق بین‌المللی پول در ماه اکتبر، برآورد خود از رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ را کاهش داد. این موضوع منعکس‌کننده تداوم عقب‌نشینی این صندوق ناشی از عواملی مانند جنگ در اوکراین و همچنین فشارهای تورمی و نرخ‌های بهره بالای مهندسی‌شده توسط بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو آمریکا با هدف کاهش فشار قیمت‌ها به آن بود.
از آن زمان، چین سیاست صفر کووید ۱۹ را کنار گذاشته و بازگشایی بی‌نظم اقتصاد خود را آغاز کرده است، هرچند مصرف‌کنندگان (مردم) در آنجا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا محتاط هستند.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین، روز شنبه در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از تغییر سیاست چین، در سخنرانی سال نو میلادی خواستار تلاش و اتحاد بیشتر شد، زیرا چین وارد "مرحله جدیدی" می‌شود.
جورجیوا گفت: «برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، رشد چین در سال ۲۰۲۲ احتمالاً در حد رشد جهانی یا کمتر از آن خواهد بود.»
وی که اواخر ماه گذشته برای گفت و گو درباره صندوق بین‌المللی پول به چین سفر کرد، اظهار داشت: علاوه بر این، اوج‌گیری کرونا در ماه‌های آینده احتمالاً در سال جاری به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد و رشد منطقه‌ای و جهانی را به تعویق خواهد انداخت.
رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: " چند ماه آینده برای چین سخت خواهد بود و رشد منفی این کشور بر منطقه و رشد جهانی تاثیر منفی خواهد گذاشت. "
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما