تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : 17611
رشد نقطه ای ۳۵.۴ درصدی فعالیت ‌های صنعتی بورسی

بالاترین سطح شاخص تولید و فروش شرکت ‌های صنعتی بورسی در آذر ماه

۰
plusresetminus
پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذر ماه ۱۴۰۱ بخش صنعت و معدن نشان می‌دهد که طی این ماه شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۲.۹ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲.۷ درصدی مواجه شده است. همچنین شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۵.۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۳.۶ درصدی مواجه شده است. شاخص قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۴ درصد و نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافته است.
بالاترین سطح شاخص تولید و فروش شرکت ‌های صنعتی بورسی در آذر ماه
به گزارش صدای بانک از اقتصادآنلاین؛ شاخص تولید، فروش و قیمت صنایع بورسی از اطلاعات ماهیانه ۳۰۲ شرکت بورسی استخراج می‌شود و با توجه به اینکه این شاخص با شاخص تولید صنعتی بانک مرکزی و مرکز آمار هم حرکتی مناسبی دارد، با دقت زیادی می‌تواند تحولات بخش صنعت و معدن کشور را به صورت ماهیانه رصد کند. در این گزارش تغییرات شاخص‌های تولید، فروش و قیمت شرکت‌های صنعتی و معدنی پذیرفته شده در بورس و همچنین مهمترین رشته فعالیت‌های آن در آذرماه ۱۴۰۱ بررسی شده است.
در آذر ماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است؛ در این ماه شاخص تولید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲.۹ و ۱۵.۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲.۷ و ۳.۶ درصدی مواجه شده است.
در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد ۴۸.۴ و ۸۶.۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵.۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷ درصدی داشته است. در آذرماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵.۵ و ۹۵ درصد ی را ثبت کرده است.
در آذرماه ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۰.۲ درصد ی را ثبت کرده است و رشد نقطه به نقطه به ۳۵.۴ درصد رسیده است. درنهایت، میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در آذرماه ۱۴۰۱ روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ۲.۱ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۹.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان‌ماه مجدداً با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹.۳ درصدی داشته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین