تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : 17758

یورو به اوج خود برابر دلار رسید

۰
plusresetminus
دلار به چهارمین جلسه متوالی کاهش در برابر یورو رسید زیرا اظهارات سختگیرانه در مورد نرخ‌های بهره اروپا در تضاد با قیمت‌گذاری بازار برای فدرال رزروی با سختگیری کمتر بود.
یورو به اوج خود برابر دلار رسید
به گزارش صدای بانک از اینوست، یورو تا ۱.۰۸۷۰ دلار پیش رفت و به بالاترین حد خود در ۹ ماه اخیر یعنی ۱.۰۸۸۷۵ دلار نزدیک شد.
این افزایش با کمک اظهارات کلاس نات، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) بود. وی بیان کرد که نرخ بهره در هر دو ماه فوریه و مارس ۵۰ واحد افزایش می‌یابد و این افزایش در ماه‌های پس از آن نیز ادامه خواهد یافت.
این اظهارنظر به‌عنوان عقب‌نشینی در برابر گزارش‌های اخیر بود که بر حرکت کاهشی بانک مرکزی اروپا از ماه مارس به حرکت‌های ربع امتیازی اشاره می‌کرد.
در مقابل، این عملکرد تقریبا هر فرصت حرکت ۵۰ واحدی فدرال رزرو در ماه آینده را کاهش داد و به‌طور پیوسته اوج احتمالی نرخ‌ها را از ۴.۷۵ درصد به ۵.۰ درصد و از ۴.۲۵ درصد فعلی به ۴.۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
سرمایه‌گذاران همچنین حدود ۵۰ واحد کاهش نرخ در ایالات‌ متحده را برای نیمه دوم سال پیش‌بینی کرده‌اند که منعکس‌کننده داده‌های ملایم‌تر در مورد تورم، هزینه‌های مصرف‌کننده و مسکن است.
پیش‌بینی می‌شود که نظرسنجی‌های فوری در مورد تولید ژانویه که این هفته انجام می‌شود، بهبود بیشتری را در اروپا نشان دهد که تا حدی به دلیل کاهش هزینه‌های انرژی، نسبت به ایالات‌متحده است.
پوند در ۱.۲۴۱۰ دلار و در فاصله قابل توجهی از ۱.۲۴۳۵ دلار هفته گذشته افزایش یافت بنابراین، دلار در برابر سبدی از ارزها در قیمت ۱۰۱.۸۹۰ کمی ضعیف‌تر بود.
پس از اینکه بانک ژاپن (BOJ) از فشار بازار برای معکوس کردن سیاست کنترل اوراق قرضه بسیار آسان خود سرپیچی کرد، دلار حداقل توانسته روی ین ثابت بماند.
در حال حاضر، پس از چرخش شدید هفته گذشته، دلار در ۱۲۹.۴۰ ین قرار دارد.
تمرکز بر نرخ‌های بهره باعث می‌شود جلسه چهارشنبه بانک مرکزی کانادا تا حدودی قابل توجه باشد و بازارها به سمت افزایش یک چهارم واحدی دیگر تا ۴.۵ درصد متمایل شوند و پایان چرخه انقباض خواهد بود.
واحد پول کانادا در ۱.۳۳۷۴ دلار به ازای هر دلار آمریکا بسیار قوی‌تر شد و از ۱.۳۴۹۷ دلار در روز جمعه که داده‌های محلی خرده‌فروشی ضعیف‌تر از حد انتظار بود، افزایش یافت.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین