تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : 17910

ظرفیت نیروگاه‌های ایران از مرز ۹۰ هزار مگاوات عبور کرد

۰
plusresetminus
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: هم‌زمان با اتصال واحد گاز نیروگاه کلاس F دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری برق، ظرفیت نیروگاه‌های ایران از مرز ۹۰ هزار مگاوات عبور کرد.
ظرفیت نیروگاه‌های ایران از مرز ۹۰ هزار مگاوات عبور کرد
به گزارش صدای بانک، از وزارت نیرو، «محمد رمضانی» با اشاره به اینکه نیروگاه دوکوهه با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۵۰ میلیون یورو در حال ساخت است، افزود: در راستای توسعه تولید نیروی برق و تقویت شبکه ۲۳۰ کیلوولت در منطقه شمال خوزستان، شرکت برق حرارتی ساخت نیروگاه راندمان بالای دوکوهه را با برخورداری از یک واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۴ مگاواتی در مجموع به ظرفیت اسمی ۴۵۱ مگاوات در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه‌داد: تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در منطقه شمال خوزستان، افزایش متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت به‌ازای هر کیلو وات‌ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و ساخت داخل کردن تجهیزات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان بالا، اشتغال‌زایی، عمر مفید طولانی نیروگاه، کاهش آلایندگی و مصرف آب از جمله اهداف و ویژگی‌های این پروژه است.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه توربین این نیروگاه برای نخستین‌بار در کشور توسط متخصصان داخلی مونتاژ شده است، گفت: در طول اجرای این طرح علاوه بر استفاده از نیروهای بومی، از پیمانکاران منطقه نیز در فعالیت‌های اجرایی استفاده شده است.
وی افزود: پُست این نیروگاه از نوع GIS بوده که علاوه بر کم‌حجم‌بودن نسبت به سایر پست‌ها، مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت و گردوخاک داشته و نصب و اجرای آن سریع‌تر و ایمنی آن بیشتر است.
رمضانی گفت: در دوران ساخت این پروژه ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.
نیروگاه دوکوهه در کیلومتر ۱۷ جاده سد کرخه در شهرستان اندیمشک واقع شده است.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما