تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : 18266

مدرن سازی پالایشگاه بندرعباس با دانش ایرانی

۰
plusresetminus
مدرن سازی پالایشگاه بندرعباس با دانش ایرانی
به گزارش صدای بانک از اقتصادآنلاین؛ طرح مدرن‌سازی پالایشگاه بندرعباس برای نخستین بار با دانش فنی بومی در ایران آغاز شد. شرکت جندی‌شاپور با همراهی کنسرسیومی این طرح را با اعتباری بیش از 700 میلیون یورو اجرا می‌کند. جندی‌شاپور، نخستین شرکت ایرانی است که مخزن ذخیره‌سازی گاز شوریجه احداث کرده است.
با اجرای طرح مدرن‌سازی پالایشگاه بندرعباس، بیش از ۱۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفت‌گاز و حلال‌ها به تولید کشور افزوده می‌شود. مدرن‌سازی پالایشگاه بندرعباس باهدف تبدیل به پالایشگاه غیر نفت کوره و تأمین نفت کوره در شاخص کیفی IMO انجام می‌شود. براساس پیش‌بینی‌ها، این طرح در حدود 3 سال به بهره‌برداری می‌رسد.
IMG_0667
 
طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس در سه فاز شامل احداث ۱۵ واحد فرآیندی جدید، احداث واحدهای جانبی یوتیلیتی و احداث مجتمع روغن سازی گروه ۲ و ۳ است. براساس تصمیمات مجمع پالایشگاه بندر عباس در مرحله اول عملیات اجرایی طرح با احداث ۸ واحد فرآیندی به همراه واحدهای جانبی آغاز می‌شود.
اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس در حدود ۲ میلیارد دلار است که با انجام مطالعات امکان سنجی و بررسی نوع فرآیندها و الگوهای پالایشی، بر اساس نیازهای ۲۰ سال آینده بازارهای داخلی و بین المللی با تولید مستمر فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر و در نتیجه بهبود عملکرد فنی و اقتصادی پالایشگاه طراحی شده است. پیمانکار این پروژه شرکت جندی‌شاپور به همراه کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی است؛ این طرح با حضور وزیر نفت و معاونانش کلنگ‌زنی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین