تاریخ انتشارجمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : 18337

رهبران اروپایی درباره حمایت از صنایع سبز به توافق رسیدند

۰
plusresetminus
رهبران اتحادیه اروپا در راستای مقابله با سیاست‌های اقتصادی چین و آمریکا، با حمایت «هدفمند، موقت و متناسب» از صنایع سبز اروپا موافقت کردند.
رهبران اروپایی درباره حمایت از صنایع سبز به توافق رسیدند
به گزارش صدای بانک از ایرنا و به نقل از رویترز، رهبران اتحادیه اروپا جمعه توافق کردند که برای تضمین آینده اروپا بعنوان یک پایگاه تولیدی برای فناوری‌های سبز و مقابله با رقابت چین و آمریکا از صنایع سبز خود حمایت کنند.
کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که سختگیری‌ها درباره کمک دولتی به سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع بدون کربن و خودروهای هیدروژنی و بدون آلاینده کاهش پیدا کند.
بخشی از این تصمیم در پاسخ به قانون کاهش تورم آمریکا اتخاذ شده است. رهبران اروپایی نسبت به این قانون ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این رویکرد آمریکا باعث می‌شود شرکت‌ها اروپا را ترک کرده و به ایالات متحده بروند.
اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت که یقین دارد گفت‌وگوها میان اروپا و آمریکا می‌تواند تبعیض‌ها علیه شرکت‌های مستقر در اروپا را کاهش دهد.
وی در کنفرانسی خبری پس از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار کرد: وقتی به توان رقابتی خود نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که باید هر کار لازم را انجام بدهیم تا به یک رقابت بین‌المللی بر سر یارانه حمایت از صنایع وارد نشویم.
آژانس بین‌المللی انرژی تخمین زده است که بازار جهانی فناوری‌های انرژی پاک تا سال ۲۰۳۰ سه برابر شده و به ۶۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
بیش از ۵۰ درصد بازار پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی و باتری‌های خودروها در اختیار چین است و اروپا خواهان بخشی از این بازار است.
کمیسیون اروپا قرار است طرح دو قانون را ارائه دهد که بر اساس آنها صدور مجوز برای پروژه‌های سبز و بازیافت وابستگی کمتری به چینی‌ها داشته باشند.
اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که این طرح‌ها تا پیش از اجلاس سران اتحادیه اروپا در ماه مارس ارائه خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین