تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : 18368

چین بزرگترین واردکننده مواد غذایی از روسیه شد

۰
plusresetminus
واردات محصولات کشاورزی و صنعتی چین از روسیه همچنان به رشد خود ادامه داده و در سال گذشته میلادی به میزان ۴۴ درصد افزایش یافته است.
چین بزرگترین واردکننده مواد غذایی از روسیه شد
به گزارش صدای بانک از راشاتودی، واردات محصولات کشاورزی و صنعتی چین از روسیه همچنان به رشد خود ادامه داده و در سال گذشته میلادی به میزان ۴۴ درصد افزایش یافته است.
بر اساس داده‌های مرکز آگرواکسپورت Agroexport که متعلق به وزارت کشاورزی روسیه است، حجم فیزیکی واردات مواد غذایی ۳۶ درصد شاهد افزایش بوده است.
آگرواکسپورت اعلام کرد: چین جایگاه خود را به عنوان بزرگترین خریدار محصولات کشاورزی و غذایی روسیه که در سال ۲۰۲۱ از دست داده بود، بار دیگر به دست آورد. دو سال گذشته، اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده کالاهای کشاورزی از روسیه بود.
چین همچنان بزرگترین واردکننده روغن کلزا، گوشت طیور، گوشت گاو، سویا، جو دوسر و بذر کتان بود. همچنین بزرگترین خریدار عسل و روغن بذر کتان روسیه کشور چین بوده است.
داده‌های اولیه از سرویس گمرک فدرال روسیه نشان داد که طی سال میلادی گذشته، صادرات روغن کلزای روسیه به چین از نظر فیزیکی دو برابر شده است. این کشور آسیای شرقی اکنون تقریباً ۷۰ درصد از کل صادرات روغن کلزای روسیه را به خود اختصاص داده است.
محموله های ماهی و غذاهای دریایی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حجم کل از ۵۰۰ هزار تن فراتر رفته است.
این داده ها نشان می‌دهد که تقریباً ۱۴۰ هزار تن گوشت طیور در سال گذشته به چین تحویل داده شد که ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. از نظر ارزشی، نرخ رشد واردات چین از روسیه ۵۳ درصد بود.
آگرواکسپورت نوشت: چین رهبری خود را در بین خریداران گوشت مرغ روسیه حفظ کرده است. حدود ۴۰ درصد از کل حجم فیزیکی صادرات گوشت طیور روسیه در سال گذشته به این کشور وارد شده است.
در ادامه بیانیه آگرواکسپورت آمده است که روسیه پتانسیل افزایش عرضه مواد غذایی به چین را دارد. آگرواکسپورت تأکید کرد که امیدوارکننده ترین دسته های مواد غذایی برای صادرات، ماهی و غذاهای دریایی، غلات، فرآورده های گوشتی و روغن های گیاهی هستند.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما