تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : 18419
عضو اتاق بازرگانی تهران:

پکن شریک تجاری قدیمی تهران

ایران بخشی از فناوری و مواد اولیه چین را تامین می‌کند
۰
plusresetminus
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: چین به عنوان دومین قطب اقتصادی جهان شریک تجاری مهم و بزرگی برای ایران است و دو کشور از سابقه تاریخی طولانی در روابط خود برخوردار هستند.
پکن شریک تجاری قدیمی تهران
به گزارش صدای بانک، «مهراد عباد» با اشاره به امضای قرارداد ۲۵ ساله اقتصادی - سیاسی ایران و چین، اظهار داشت: این توافق، اقدامی بلند پروازانه بود که می‌توان با به ثمر رساندن آن، ‌ توسعه بسیاری را میان مبادلات دو کشور ایجاد کرد.
وی با اشاره به سفر هیات دولت به چین، افزود: مقرر شده تا قراردادهای جانبی در راستای توافق نامه به امضا برسد تا به مرحله اجرایی و سودآوری قرارداد ۲۵ ساله میان دو کشور دست یابیم.
عباد با تاکید بر اینکه چین شریک بزرگ تجاری ایران است، گفت: چین به عنوان دومین قطب اقتصادی جهان با توجه به تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند اتفاق موثری را برای کشور ما رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه ایران بخشی از فناوری و مواد اولیه مورد نیاز را برای چین تامین می‌کند، تاکید کرد: تاسیس مراکز تجاری توسط سازمان توسعه تجارت در چین اقدام موثری محسوب می‌شود، اما نیاز به ایجاد مراکز بیشتر در مناطق تجاری این کشور داریم که می‌تواند موانع موجود را در توسعه روابط رفع کند.
عباد با تاکید بر اینکه دولت باید از پتانسیل بخش خصوصی و اتاق‌های مشترک بازرگانی در توسعه روابط خود با کشورها بیشتر استفاده کند، افزود: با وجود تمام موانع از جمله مشکلات بانکی برای انتقال ارز اما بخش مهمی از فناوری‌ها و صنایع میان دو کشور مبادله که ظرفیت افزایش نیز وجود دارد.
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: صادرات مواد اولیه به چین در دهه‌های گذشته به‌خوبی و سهولت انجام شده است و سفر اخیر می‌تواند به توسعه مبادله محصولات تولیدی ایران نیز کمک کند و بخش خصوصی نیز از این رون استقبال خواهد کرد.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین