تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : 18493

افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با حضور وزیر کار

۰
plusresetminus
مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از آغاز به کار نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ترکمنستان با حضور بیش از ۹۰ شرکت ایرانی خبر داد.
افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با حضور وزیر کار
به گزارش صدای بانک از سازمان توسعه تجارت، «رحمت‌الله خرمالی» اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان از امروز (سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و مقامات ترکمنی افتتاح شد.
وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۹۰ شرکت ایرانی در حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی، صنعت ساختمان، سیمان، نفت و انرژی، محصولات پتروشیمی، قطعات خودرو، خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات پزشکی حضور دارند.
مدیرکل دفتر آسیای میانه سازمان توسعه تجارت گفت: شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه و در فضایی بالغ بر ۱۹۰۰ متر مربع، آخرین دستاوردهای خود را به مدت سه روز (از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ بهمن‌ماه سال‌جاری) در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان در شهر عشق آباد به نمایش می‌گذارند.
خرمالی همچنین اعلام کرد که این نمایشگاه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و موافقت طرف ترکمنی بعد از وقفه چهار ساله به علت شیوع ویروس کرونا و با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، در ترکمنستان برگزار می‌شود.
برپایه این گزارش، صادرات به ترکمنستان در ۱۰ ماهه سال‌جاری با رشد ۳۸ درصدی به‌میزان ۳۷۰میلیون دلار بوده و این کشور در جایگاه چهاردهم مقاصد صادراتی ایران قرار دارد.
برگزاری با شکوه این نمایشگاه، فرصت‌های تجاری فراوانی را جهت توسعه بازار محصولات ایرانی در بازار کشور ترکمستان فراهم خواهد کرد.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما