تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : 18942

صدور مجوز صادرات ۲۳ میلیارد دلار فناوری آمریکا به شرکت‌های چینی

۰
plusresetminus
مایکل مک‌کول، نماینده جمهوریخواه کنگره اعلام کرد دولت بایدن در در سه ماهه نخست سال گذشته، با مجوزهایی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار برای صادرات فناوری آمریکا به شرکتهای چینی تحت فهرست سیاه، موافقت کرد.
صدور مجوز صادرات ۲۳ میلیارد دلار فناوری آمریکا به شرکت‌های چینی
به گزارش صدای بانک از رویترز، آلن استوز، مقام وزارت بازرگانی که بر سیاست صادرات آمریکا نظارت دارد، اظهار داشت: اما سیاست دوران ترامپ که اجازه می‌دهد شرکت سازنده گوشی موبایل و تجهیزات مخابراتی هواوی، بعضی از فناوری‌های آمریکایی پایین‌تر از نسل پنجم را دریافت کند، تحت ارزیابی قرار دارد.
این افشاگری در بحبوحه فشار فزاینده قانونگذاران جمهوریخواه که اکنون کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند، بر دولت بایدن، برای توسعه بیشتر مقابله با فروش فناوری حساس آمریکایی به چین صورت گرفته است.
همچنین یک هفته پس از آن اعلام می شود که دولت بایدن، شرکت‌های چینی را به لیست سیاه تجاری برای کمک به ارتش روسیه افزود. چند ماه‌ پیش هم دولت بایدن، سیاست جدیدی برای محدود کردن چشمگیر فروش تراشه و ابزارهای تراشه سازی به چین اعلام کرد.
مک‌کول گفت: وزارت بازرگانی که بر کنترلهای صادراتی نظارت می‌کند، تنها با هشت درصد از درخواستهای مجوز برای فروش به این شرکتها در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته، مخالفت کرد.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین