تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : 18984

نفت در مدار صعود قیمت

افزایش قیمت تحت تاثیر این عامل بود
۰
plusresetminus
قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر انتشار گزارش اقتصادی مثبت در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، برای دومین روز افزایش یافت.
نفت در مدار صعود قیمت
به گزارش صدای بانک از همشهری آنلاین، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد آوریل نفت برنت که روز سه شنبه منقضی شد، یک دلار و ۴۴ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۸۹ سنت رسید.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل، با ۳۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۱.۸ درصد صعود کرده بود.
قیمت نفت همچنان از انتظارات برای بهبود قوی تقاضا در چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان پس از آمریکاست، پشتیبانی می‌شود. این انتظارات با انتشار آماری که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای چین در فوریه، برای نخستین بار در هفت ماه گذشته رشد کرده است، تقویت شد. شاخص مدیران خرید بخش تولید چین که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد  بخش تولید در فوریه، سریعترین روند توسعه را از سال ۲۰۱۲ داشته است.
با این حال، سیگنال تقاضای قوی چین تا حدودی تحت الشعاع سیگنال‌های رشد ذخایر نفت در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده جهان است، قرار گرفت. آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ فوریه، به میزان ۶.۲ میلیون بشکه رشد کرده است. اما ذخایر بنزین به میزان ۱.۸ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر شامل نفت کوره و دیزل به میزان ۳۴۰ هزار بشکه کاهش داشت. آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا، بعدازظهر روز جاری منتشر می‌شود.
تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند این آمار نشان خواهد داد ذخایر آمریکا برای دهمین هفته متوالی رشد کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در دسامبر به ۱۲.۱۰ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان از اوت سال ۲۰۲۲ بود. در میان بزرگترین ایالت‌های تولیدکننده نفت، تولید تگزاس. ۲ درصد و داکوتای شمالی ۱۲.۵ درصد کاهش یافت. در این بین، محصول عرضه شده نفت و فرآورده‌های نفتی که معیاری برای تقاضاست، در دسامبر به ۱۹.۴۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از مارس سال ۲۰۲۱ بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین