تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : 19196
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:

توسعه خدمات سلامت نیازمند تقویت بیمه تکمیلی است

۰
plusresetminus
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: توسعه خدمات سلامت نیازمند تقویت بیمه تکمیلی است.
توسعه خدمات سلامت نیازمند تقویت بیمه تکمیلی است
 به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در همایش سراسری توسعه عدالت درمانی با آتیه سازان حافظ، با ابراز قدردانی از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با هدف تکریم بیمه شدگان گفت: بیمه سلامت به عنوان اصلی ترین بیمه پایه دولتی نقش مهمی در حوزه سلامت دارد، در حال حاضر دولت حق بیمه 80 درصد بیمه شدگان این سازمان را پرداخت می کند، همچنین مابقی بیمه شدگان نیز حق بیمه اندکی را پرداخت می کنند.
 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه همیشه حداقل حق سرانه در بودجه برای بیمه سلامت در نظرگرفته شده است افزود: این چالش خوشبختانه به تدریج برطرف شده و این سازمان توانسته اعتبارات و بودجه بیشتری را جذب کند، باید بتوان علاوه بر توسعه خدمات، عمق بخشی به خدمات را نیز عملیاتی کرد، در سال گذشته 6 میلیون و 458 هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند، خوشبختانه برای این مساله 6 هزار میلیارد تومان و برای صندوق بیماری خاص و صعب العلاج 5 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.
 وی با بیان اینکه در بحث الکترونیکی کردن خدمات، نسخه نویسی الکترونیکی با وجود مشکلات و موانع اجرایی شد تاکید کرد: اجرای این طرح به 98 درصد در کل کشور رسیده و تمامی استان ها تحت پوشش این سامانه است، ضمن اینکه پرداختی ها به شکل الکترونیکی است؛ البته نسخه جدید الکترونیکی نیز در کنار سامانه قبلی اقدام به فعالیت می کند. هر چند که حضور بیمه آتیه سازان به تکمیل و توسعه خدمات کمک می کند.
 ناصحی ادامه داد: بدون تردید نگاه به اقشار آسیب پذیر و توزیع عادلانه منابع سلامت است، بدون شک شفاف سازی منابع و مصارف با نسخه نویسی الکترونیکی افزایش پیدا کرده و این مساله گنجینه مهمی برای سیاست گذاری در حوزه سلامت است، البته موانع و مشکلاتی وجود داشت که با همکاری و تعامل گروه های ذی ربط اقدامات مهمی صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه تقویت بیمه های تکمیلی به کاهش هزینه ها کمک می کند گفت: سال آینده برنامه های جدی برای نظام سلامت وجود دارد، به طوری که برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید اجرایی شود. لذا باید بیمه آتیه سازان به این مسائل توجه کند.
 ناصحی افزود: امیدواریم با همت و تلاش همه نیروهای جوان، خلاء های درمانی در محافظت مالی مردم پوشش مناسبی داده شود، ضمن اینکه باید ساماندهی خدمات در بیمه پایه و بیمه تکمیلی صورت گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین