تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : 19248

گزارش سنا از بزرگترین عرضه اولیه سال

۰
plusresetminus
در عرضه اولیه "وکغدیر"، بیش از ۱ میلیون ۵۳۳ هزارو ۴۹۷ کد معاملاتی شرکت کردند و حداکثر ۹۴۰ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.
گزارش سنا از بزرگترین عرضه اولیه سال
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۳ اسفند) مراسم عرضه اولیه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در بورس تهران با حضور مدیرعامل هلدینگ توسعه و صنایع غدیر و مدیرعامل بورس تهران برگزار شد.
در این مراسم ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در جمع خبرنگاران گفت: رقابت سنگینی برای بورسی شدن وجود دارد، با این حال ما توانستیم شرکت بین‌المللی صنعت و معدن غدیر را با نماد «وکغدیر» عرضه اولیه کنیم. این شرکت در اصل بازوی صنعتی و فولادی غدیر است.
مدیرعامل هلدینگ توسعه و صنایع غدیر درباره سرمایه شرکت نامبرده بیان کرد: سرمایه فعلی شرکت ۱۸۵۰ میلیارد تومان و هر سهم با قیمت ۱۵۵۰ تومان پذیرش شده است. ما در پرتقوی‌ خود از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد را داریم که شامل شرکت سنگ آهن گوهر زمین و معادن میشدوان و آنومالی شمالی می‌شود. ۸۰ درصد پرتفوی ما فولادی است.
فاضل با بیان اینکه از حدود دو سال قبل فضای کسب و کار شرایط بهتری برای صنایع معدنی پیش آمد است، گفت: ما در زنجیره‌هایی مثل مس، نیکل، فسفات، طلا و ان‌شالله سال آینده در معادن روی فعالیت خواهیم کرد.
مدیرعامل هلدینگ توسعه و صنایع غدیر از برنامه افزایش سرمایه آتی خبر داد و گفت: تا حدود یک یا دو ماه آینده، سرمایه فعلی شرکت به مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان را به ۴ هزار میلیارد تومان خواهیم رساند. احتمالا در اردیبهشت ماه مجمع فوق‌العاده برای تصویب این افزایش سرمایه برگزار خواهیم کرد.
وی‌ افزود: در زیر مجموعه‌های خود چند افتتاح خواهیم داشت. تا آخر فروردین خط تولید یک میلیون تنی شمش فولاد نی‌ریز را افتتاح خواهیم کرد. همچنین خط تولید ۷۰۰ هزار تنی فولاد یزد یک را عملیاتی خواهیم کرد که ظرفیت تولید شمش در فولاد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید. یک خط تولید کلاف آلیاژی داریم که حدود ۳۰ درصد پیشرفت کرده است و ۱۴ ماه دیگر به نتیجه خواهد رسید. در حوزه طلا هم معدن خونیک را داریم که عملیات حفاری و ذخیره‌سنجی اولیه آن تمام شده است. امیدواریم تا شش ماه اول سال ۱۴۰۲ عملیات افتتاحیه کلنگ‌زنی خونیک را داشته باشیم. علاوه بر آن اردیبهشت یا خرداد ماه کارخانه طلا جنگسر را کلنگ خواهیم زد. طبق سند استراتژیک ده ساله، قصد داریم تا سال ۱۴۰۵ در رتبه اول یا دوم پرتفوی طلا باشیم.
به گزارش روابط عمومی بورس تهران، تعداد یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم معادل ۷ درصد از سهام شرکت "بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر" با نماد " وکغدیر"، به عنوان پانصد و نود و هفتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش " شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی" گروه و طبقه " شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " وکغدیر" به روش قیمت ثابت عرضه اولیه شد.
براساس این گزارش، جمعا معادل ۷ درصد از سهام شرکت " بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر" با نماد " وکغدیر"، به قیمت هر سهم ۱۵۵۰۰ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.
گفتنی است، در عرضه اولیه" وکغدیر"، بیش از ۱ میلیون ۵۳۳ هزارو ۴۹۷ کد معاملاتی شرکت کردند و حداکثر ۹۴۰ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.
شایان ذکر است در این عرضه، مدیر عرضه: کارگزاری آرمون بورس، متعهد عرضه: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و متعهدین خرید: شرکت‌های تامین سرمایه کاردان، تامین سرمایه دماوند و تامین سرمایه امید است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما