تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : 19275
با هدف تکمیل سبد خدمات غیرحضوری انجام گرفت؛

چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت در خدمت مشتریان

۰
plusresetminus
چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت از طریق همراه بانک تجارت در دسترس مشتریان قرار گرفت.
چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت در خدمت مشتریان
به گزارش صدای بانک از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، چک دیجیتال بانک تجارت با هدف امکان مدیریت آنلاین مبادله چک در اختیار مشتریان قرار گرفت.
سرعت بالا در ثبت و پردازش، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک از مزایای چک دیجیتال بانک تجارت به شمار می‌روند.
چک دیجیتال نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌‌کند.
در چک دیجیتال، کاغذ از موجودیت چک حذف و با استفاده از امضای دیجیتال چک معتبر می‌شود. در این خصوص سامانه چک دیجیتال با هدف ایجاد بستر امن بین بانکی برای ارایه چک دیجیتال و برطرف کردن مشکلات چک فیزیکی ایجاد شده و بانک‌ها با بهره‌گیری از سرویس‌های ارایه شده توسط این سامانه می‌توانند سرویس‌های چک دیجیتال را به مشتریان خود عرضه کنند.

چگونه از این چک‌ها استفاده کنیم؟
عضویت در همراه بانک، نصب و فعال‌سازی برنامه «هامون» برای ثبت امضای الکترونیکی و همچنین داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک پیش نیازهای استفاده از خدمات سامانه چک دیجیتال به منظور دریافت و صدور چک دیجیتال است.
پس از فعال‌سازی خدمت چک دیجیتال در منوی مربوطه در همراه بانک تجارت، خدمات مربوط به چک دیجیتال اعم از درخواست صدور دسته چک، صدور چک، امکان وصول درون بانکی و بین بانکی چک، مشاهده دسته چک صادر شده و برگه‌های چک دیجیتال، مشاهده چک‌های دریافتی، انتقال چک دیجیتال، ضمانت چک، مسدودسازی چک، ابطال چک و نقد کردن چک به‌سادگی و بدون مراجعه به شعبه قابل انجام خواهد بود.
در صورتیکه یک حساب از قبل دارای دسته چک کاغذی باشد، در زمان درخواست مجدد دسته چک امکان دریافت دسته چک دیجیتال یا کاغذی برای حساب مزبور وجود دارد که مشتری حسب درخواست خود می تواند یکی از این دو نوع چک را از بانک تقاضا کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما