تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : 19326

بورس بازاری توانمند برای کنترل تورم و رشد تولید

۰
plusresetminus
فرهاد رمضان، کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: اقداماتی همچون کمک به توسعه و تعمیق بازار سرمایه، حذف ضوابط و دستورالعمل‌های زائد، تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت‌ها و تدوین ابزارهای مالی نوین می‌تواند به جامه عمل پوشاندن شعار سال از طریق بازار سرمایه کمک کند.
بورس بازاری توانمند برای کنترل تورم و رشد تولید
به گزارش صدای بانک  از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، فرهاد رمضان کارشناس ارشد بازار سرمایه طی مصاحبه ای در رابطه با نقش بازار سرمایه برای تحقق شعار سال "مهار تورم رشد تولید"، اظهار کرد: بازار سرمایه بنا بر ایفای نقش در حوزه‌هایی چون تجمیع‌کننده سرمایه‌های سرگردان از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ریسک‌های متنوع و تامین سرمایه بنگاه‌های تولیدی از طریق ابزارها مختلف می‌تواند نقش به سزایی را در راستای تحقق شعار سال داشته باشد.
او بیان کرد: در پایان سال نیز شاخص‌های عملکرد در بازار سرمایه می‌تواند نشان دهد که آیا این بازار منجر به افزایش تولیدات و کاهش هزینه‌های مصرفی شده است یا خیر.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی صندوق‌های بخشی در بازار سرمایه این صندوق‌ها می‌توانند افزون بر افزایش رقابت بین صنایع باعث عمق بخشیدن و حرفه‌ای‌سازی معاملات در بورس شود.
رمضان گفت: توسعه بازار سرمایه و راه‌اندازی گواهی‌های سپرده کالایی همچون شمش طلا و نفت می‌تواند ضمن تجمیع سرمایه‌های سرگردان از بازارهای موازی همچون طلا، ارز، خودرو، مسکن و سایر بازارها سبب کنترل نقدینگی و سطح تورم شود.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان گفت: در حال حاضر مسئولان مربوط در حوزه دولت، مجلس و سازمان بورس به منظور جامه عمل پوشاندن به شعار سال می‌بایست اقداماتی در بازار سرمایه همچون کمک به توسعه و تعمیق بازار سرمایه، حذف ضوابط و دستورالعمل‌های زائد، تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت‌ها و تدوین ابزارهای مالی نوین انجام دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین