تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : 19428

جدیدترین آمار مالکیت ارز دیجیتال در جهان

۰
plusresetminus
شرکت پرداخت‌یار رمزارزی Triple A، گزارشی درباره میزان پراکندگی مالکیت ارز دیجیتال منتشر کرده است. بر اساس معیار جمعیت، هند در رتبه نخست بیشترین دارنده ارز دیجیتال در میان کشورهای جهان قرار دارد.
جدیدترین آمار مالکیت ارز دیجیتال در جهان
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، همه‌گیری و استفاده از ارزهای دیجیتال از سال 2009 تاکنون روند افزایشی خود را طی کرده است و صنعت رمزارزها در سراسر جهان با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش است. در حال حاضر، بیش از 20 هزار ارز دیجیتال گوناگون در حال چرخش و مبادله در جهان است. بر اساس ارزش بازاری، سه ارز دیجیتال برتر در جهان بیت‌کوین، اتریوم و تتر هستند.
با رشد این صنعت در سراسر جهان، تعداد کاربرانی که از ارزهای دیجیتال برای مبادلات، سرمایه‌گذاری و جابه‌جایی پول استفاده می‌کنند سالانه در حال افزایش است. در ادامه، پراکندگی جغرافیایی مالکیت ارز دیجیتال در میان شهروندان کشورهای مختلف بررسی خواهد شد.

میزان مالکیت ارز دیجیتال در جهان
شرکت پرداخت‌یار رمزارزی Triple A، گزارشی در ژانویه 2023 درباره پراکندگی مالکیت رمزارز در کشورهای متفاوت را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، میانگین مالکیت ارز دیجیتال در جهان حدود 4.2 درصد برآورد شده است و در سراسر جهان حدود 420 میلیون کاربر فعال در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارند. همچنین میزان جمعیت هر کشور و درصد مالکیت آن‌ها پارامترهای رتبه‌بندی این کشورها در این گزارش هستند.

رتبه اول: هند
کشور هند با یک میلیارد و 373 میلیون جمعیت و مالکیت 11.5 درصدی ارز دیجیتال توسط شهروندان، در رتبه اول این لیست قرار گرفته است. بیش از 157 میلیون کاربر فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در هند وجود دارد و آمارها حاکی از آن است که 7.1 درصد از شهروندان هند (حدود 97.5 میلیون) مالک رمزارز هستند.
همچنین، نرخ انطباق و همه‌گیری رمزارز در هند نیز رشد قابل توجهی از 14.7 درصد در نوامبر 2021 به 29.9 درصد در آپریل 29.9 درصد داشته است. این در حالی است که بر اساس قانون مالیاتی هند و در جهت کاهش استفاده از رمزارزها در این کشور، برای هر گونه تراکنش از جمله سواپ و خرید و فروش رمزارز، مالیاتی 30 درصدی باید پرداخت شود.

رتبه دوم: ایالات متحده آمریکا
آمریکا با حدود 335 میلیون جمعیت و 13.22 درصد مالکیت نسبت به جمعیت در رتبه دوم قرار دارد. حدود 46 میلیون نفر (13.7 درصد) از شهروندان آمریکایی مالک رمزارز هستند. حدود 44 درصد از مالکان رمزارز در این کشور، دارای میانگین درآمد سالانه بیش از 100 هزار دلار هستند.بیشترین میزان مالکیت رمزارز نیز متعلق به گروه با درآمد 50 هزار تا 75 هزار دلار است.
مالکیت ارز دیجیتال آمریکا

رتبه سوم: ویتنام
ویتنام با جمعیت 99 میلیون و مالکیت 26 درصدی ارز دیجیتال در رتبه سوم این لیست قرار گرفته است. کمتر از 20 درصد از کل جمعیت این کشور، مالک نوعی از رمزارز هستند. کشور ویتنام دو سال است که در شاخص انطباق با ارز دیجیتال در رتبه اول قرار گرفته است. همچنین، دومین بازار بزرگ رمزارز پس از تایلند در آسیا، در اختیار ویتنام است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما