تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : 19502

ردپای ارز دیجیتال در صنایع مختلف جهان

۰
plusresetminus
با رشد استفاده از ارز دیجیتال در سراسر جهان، می‌توان ردپای این دارایی‌های دیجیتال را در صنایع مختلف از جمله گیمینگ، کالاهای لوکس و تجارت الکترونیک مشاهده کرد.
ردپای ارز دیجیتال در صنایع مختلف جهان
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، با رشد و همه‌گیری ارزهای دیجیتال، بسیاری از برندهای بزرگ جهان استفاده از رمزارز را برای پرداخت‌های مشتریان خود ممکن کرده‌اند و هر ساله به لیست شرکت‌هایی که ابزار پرداخت رمزارزی را برای مشتریان خود فعال می‌کنند، افزوده می‌شود. در ادامه، با توجه به آمار پلتفرم‌های تحقیقاتی حوزه رمزارز، به بررسی ردپای ارز دیجیتال در صنایع مختلف پرداخته خواهد شد.

ردپای ارز دیجیتال در تجارت الکترونیک
بیش از 85 درصد از کسب‌وکارهای فعال در ایالات متحده آمریکا، فعال کردن قابلیت پرداخت رمزارزی را اولویت خود می‌دانند. همچنین کسب‌وکارهایی که چنین قابلیتی را برای مشتریان خود فعال کرده‌اند، میانگین رشد 327 درصدی را در نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و رشد 40 درصدی را در تعداد مشتریان جدید تجربه کرده‌اند.
مشتریانی که از ارز دیجیتال برای پرداخت خود استفاده می‌کنند، به طور میانگین 250 دلار بیشتر از دیگر مشتریان خرج می‌کنند. تراکنش‌های سریع، کارمزدهای پایین و شفافیت بیشتر جهت جلوگیری از کلاه‌برداری از ویژگی‌های متمایز کننده ارز دیجیتال هستند که دلیل تغییر و تحول تجارت الکترونیک هستند.

صنعت کالاهای لوکس
با رشد پرداخت‌های رمزارزی در صنایع متفاوت، برندهای لوکس و گران‌قیمت مانند: گوچی، آف‌وایت و بالنسیاگا جهت جذب مشتریان نسل جدید، قابلیت پرداخت با بیت‌کوین و اتریوم را در فروشگاه‌های خود فعال کرده‌اند. پیش‌بینی‌ می‌شود که ارزش صنعت کالاها و خدمات لوکس از 1.2 تریلیون دلار در سال 2022 میلادی به 1.4 تریلیون دلار در سال 2025 افزایش پیدا کند.
همچنین، بیش از نیمی از مشتریان این صنعت، افرادی خواهند بود که در دهه‌های 80 و 90 میلادی متولد شده‌‌اند. بر اساس آمار سال 2021، بیش از 94 درصد از خریداران ارزهای دیجیتال، افرادی بوده‌اند که بین سال‌های 1980 تا 2012 متولد شده‌اند. از همین جهت است که برندهای لوکس، برخی محصولات و کلکسیون‌های خود را تنها از طریق ارزهای دیجیتال به فروش می‌گذارند تا تجربه‌ای خاص را به مشتریان جوان خود ارائه دهند.

جا‌به‌جایی وجوه
یکی از ویژگی‌های متمایزکننده ارزهای دیجیتال، بدون مرز بودن جابه‌جایی آن‌ها است که این دارایی‌ها را از سیستم سوئیفت و سنتی انتقال پول متمایز می‌کند. انتظار می‌رود که حجم انتقالات فرامرزی دیجیتال از 295 میلیارد دلار در سال 2021 به 428 میلیارد دلار در سال 2025 میلادی برسد. در حال حاضر، بیش از 15.8 درصد از پرداخت‌کنندگان، از ارزهای دیجیتال برای جابه‌جایی وجوه خود استفاده می‌کنند. جابه‌جایی وجوه با ارز دیجیتال، 388 برابر سریع‌تر و 127 برابر ارزان‌تر از روش‌های سنتی جا‌به‌جایی پول است.

صنعت گیمینگ
حدود 33 درصد از جمعیت مردم جهان، گیمر هستند و ارزهای دیجیتال و بحث GameFi، پرداخت‌های درون بازی را متحول کرده‌اند. ارزش بازار گیمینگ در سال 2022 به 222 میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال 2027 به 340 میلیارد دلار برسد. حدود 25 درصد از افرادی که مالک ارزهای دیجیتال هستند، تاکنون از دارایی دیجیتال خود برای خرید در بازی‌های این صنعت استفاده کرده‌ا‌ند. شرکت‌های بزرگ گیمینگ مانند Xbox، توییچ و G2A نیز وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین