تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
کد مطلب : 19658

خطر رکود در آمریکا و کاهش قیمت نفت

۰
plusresetminus
قیمت‌های نفت پس از ۲ بار افزایش، در روز پنجشنبه کاهش یافتند و سرمایه‌گذاران همچنان نگران رکود احتمالی آمریکا و کاهش تقاضا برای نفت هستند.
خطر رکود در آمریکا و کاهش قیمت نفت
به گزارش صدای بانک از وبگاه رویترز، کاهش داده‌های تورم در آمریکا این امیدواری‌ها را ایجاد کرد که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) احتمالاً افزایش نرخ‌های بهره را متوقف کند.
با این حال، انقباض‌های قبلی، که نرخ بهره را به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۷ میلادی رسانده بود، این نگرانی را افزایش داد که تمرکز فدرال رزرو بر توقف تورم ممکن است رشد اقتصادی و تقاضای آتی برای نفت را در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان متوقف کند.
«ییپ جان رانگ» (Yeap Jun Rong) ، استراتژیست بازار اظهار کرد: مواضع جدید از سوی فدرال رزرو درباره رکود احتمالی آمریکا، باعث شک و تردید درخصوص چشم‌انداز تقاضا برای نفت شده است.
شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا، در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارات اقتصاددانان برای افزایش ۰.۲ درصدی بود و در مقایسه با افزایش ۰.۴ درصدی در فوریه (بهمن، اسفند) کاهش داشت، که باعث افزایش انتظارات فدرال رزرو برای توقف افزایش نرخ بهره پس از افزایش احتمالی در ماه مه (اردیبهشت، خرداد) شد.
کارکنان فدرال رزرو در ارزیابی پیامدهای بالقوه استرس بانکی، «رکود خفیف» را در اواخر سال جاری میلادی پیش‌بینی کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین