تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : 19751
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مهم‌ترین مزیت بورس کالا برای صنایع امنیت در روند معاملات است

۰
plusresetminus
عبدالناصر درخشان با اشاره به نقش بورس کالا در تحقق شعار "مهار تورم و رشد تولید" گفت: رونق بورس کالا، رشد تولید در کشور را به دنبال دارد و می‌تواند یکی از مولفه‌های پیشران در توسعه صنایع باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای بازار سرمایه به خصوص بورس کالا برای صنایع، امنیت در روند معاملات است.
مهم‌ترین مزیت بورس کالا برای صنایع امنیت در روند معاملات است
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از ایرنا، عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به نقش بورس کالا در رشد تولید کشور اشاره کرد و اظهار داشت: رونق بورس کالا، رشد تولید در کشور را به دنبال دارد، به طوری که رونق و رشد معاملات بورس کالا به ثبات بازار و توسعه اقتصاد کمک می‌کند و می‌تواند یکی از مولفه‌های پیشران در توسعه صنایع باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: وقتی با عرضه انواع کالاها و مواد اولیه در بورس کالا شفافیت در عرضه و تقاضا ایجاد شده و امکان نظارت دقیق معاملات برای سیاست‌گذاران مهیا می‌شود، شاخص‎‌های رشد اقتصادی تقویت شده و این موضوع نقش مهمی در مهار تورم و رشد تولید دارد.
امنیت و شفافیت معاملات بورس کالا موجب رونق تولید و عامل کاهش واسطه‌گری‌ها
درخشان با بیان اینکه رونق بورس کالا به "مهار تورم و رشد تولید" در کشور کمک می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای بازار سرمایه به خصوص بورس کالا برای صنایع، امنیت در روند معاملات است. به دلیل شفافیت معاملات در بورس و امکان رصد دقیق از سوی سیاست‌گذاران، فرآیندی شفاف و رسمی جای مبادلات غیررسمی و غیرشفاف کالاها در سال‌های قبل را گرفته است.
این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: بازار سرمایه شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند که اطلاعات مورد نیاز به‌راحتی در اختیار سرمایه ‌گذاران و فعالان بازارها قرار گیرد تا امکان برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری مهیا شود. تجربیات قبل نشان می‌دهد که هر جا شفافیت وجود داشته، واسطه‌گری‌ها نیز کاهش یافته است که از این رو عملکرد مثبت و رو به رشد بورس کالا، عاملی در راستای کاهش واسطه‌گری‌ها و رشد تولید به شمار می‌رود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به بهبود روند بازار سهام اشاره کرد و گفت: روند معاملات سهام در چند سال اخیر و نوسان‌ها نشان داد که باید با دانش و آموزش لازم به این حوزه ورود کرد تا یک بازار پایدار و پررونق برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین