تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : 19832
دکتر میرهاشم موسوی در نشست با تعدادی از همکاران فرزند شهید سازمان تأمین‌ اجتماعی:

تمامی مسایل کشور ذیل فرهنگ ایثار و فداکاری قابل رفع است

۰
plusresetminus
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، ترویج و جاری ساختن فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه را که شهدای عزیز الگوها و نمونه‌های متعالی این فرهنگ هستند، راه غلبه بر مشکلات در حوزه‌های مختلف دانست.
تمامی مسایل کشور ذیل فرهنگ ایثار و فداکاری قابل رفع است
به گزارش صدای بانک از روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در نشستی با تعدادی از همکاران فرزند شهید سازمان تأمین‌ اجتماعی، اظهار داشت: فرزندان معظم شهدا دارای اشتراک هویتی هستند و این اشتراک، مرتبط با اعتقاد و باور این عزیزان به اصول و مبانی انقلاب است که شهدای ما برای آن خون داده‌اند. اقدامات و فعالیت‌های ما در هر موقعیت و جایگاهی که باشیم زمانی دارای ارزش است که همسو با آرمان‌های شهدا و انقلاب باشد و باید در همه امور با الگوبرداری از سیره شهدا بتوانیم تا جای ممکن و به اندازه توان و ظرفیت خود در مسیر تحکیم و توقیت اصول و مبانی انقلاب حرکت کنیم.
دکتر موسوی در این دیدار که در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: از خداوند متعال در پایان ماه مبارک رمضان می‌خواهیم که به ما توفیق درک و استمرار حرکت در مسیر آرمان‌های ارزشمندی که شهدای عزیز جان خود را بر سر آن نهاده‌اند را عطا کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: فرزندان شهدا در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی دارند. با این کار و در این فرهنگ، کوچک‌ترین اقدامات می‌تواند بزرگترین اثرات را داشته باشد. فرزندان شهدا در هر جایگاهی که هستند می‌توانند از زمینه‌های موجود استفاده بهینه کنند و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند. به هر میزان که ما به هویت خود و اصالت مکتب شهدا نزدیک‌تر باشیم، اثرگذاری ما نیز افزایش می‌یابد و اثرگذاری لزوماً نیازمند قرار گرفتن در موقعیت‌های اداری و شغلی ویژه نیست.
دکتر موسوی با بیان اینکه ۴۱ درصد انتصابات در دوره مدیریتی اخیر سازمان تأمین‌اجتماعی از خانواده شهدا و ایثارگران بوده است، گفت: در خانواده معظم ایثارگران ظرفیت‌های ارزشمندی وجود دارد که در سازمان تأمین‌اجتماعی این ظرفیت بی‌بدیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در سازمان تأمین‌اجتماعی از اقدامات مهمی است که در سازمان تأمین‌اجتماعی، در تمام سطوح و رده‌های شغلی و در همه مجموعه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان انجام شده است.
وی افزود: تأمین‌اجتماعی، سازمانی با مأموریتی ارزشمند در مسیر انقلاب است. معتقدیم اگر فرهنگ اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی را که شهدای عزیز ما، برترین الگوهای این فرهنگ هستند، در سازمان ترویج کنیم؛ همه مسائل و مشکلات احتمالی قابل حل شدن است.
دکتر موسوی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی پذیرای فرهنگ ایثار و شهادت است و در این سازمان بستر مناسب به‌بهترین نحو برای ترویج این فرهنگ در بین تمامی همکاران در بخش‌ها و سطوح متفاوت سازمان فراهم است.
براساس این گزارش مهدی باقری، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور ایثارگران نیز در این نشست، گفت: وظیفه داریم که گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را با محوریت فرزندان شهید در جامعه با همه توان پیگیری کنیم تا فرزندان شهدا مثل چشمه‌ای جوشان، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دستوری انجام نمی‌شود و باید کاری تحولی در حوزه ایثارگران انجام شود.
وی افزود: غالب ایثارگران شاغل در سازمان تأمین‌اجتماعی، افراد دارای تحصیلات عالیه هستند و در حال حاضر در بین همکاران ایثارگر ما  ۱۴۱۳ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، 1645 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و 4065 نفر نفر نیز دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند.
شکیبا محبی تبار، مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده نیز در این مراسم گفت: به‌واسطه انتساب به شهدا، مردم از خانواده شهدا انتظار دارند که فرزندان شهدا براساس آموزه‌ها و سنت، اعتقادات و آرمان‌های شهدا زندگی کنند.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم تکلیف خود را در قبال شهدا و انقلاب انجام دهیم. همه ما باید در زندگی خود در راه بهتر شدن و توسعه فردی خود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین