تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : 19843

رکورد صادرات به عراق شکسته شد

۰
plusresetminus
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رکوردزنی صادرات ایران به عراق گفت: صادرات به عراق در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید.
رکورد صادرات به عراق شکسته شد
به گزارش صدای بانک از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن اظهار داشت: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک، صادرات ایران به عراق در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید که به عنوان یک حد نصاب جدید و بی‌سابقه در صادرات ایران به این کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: صادرات ایران نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و به ۱۰ میلیارد دلار رسیده که حدود ۸.۲ میلیارد دلار از این میزان مربوط به ۱۰۰ قلم کالاهای عمده صادراتی از ایران به این کشور است.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ محصولاتی مانند گاز طبیعی، شمش‌های فولادی، محصولات لبنی و پلاستیکی، کود اوره، پرتقال، تخم مرغ، آهن اسفنجی، لوله و پروفیل، انواع ترانسفورماتور و صنایع معدنی فلزی نسبت به ۱۴۰۰ با افزایش صادرات روبه رو بوده است.
پیلتن با بیان اینکه کشور عراق به عنوان یکی از شرکای راهبردی ایران در حوزه تجارت خارجی و به ویژه صادرات محسوب می‌شود، گفت: واردات ایران از عراق نیز طی سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین