تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : 19852
امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه پاکستان؛

مناسبات تهران - اسلام آباد مورد توجه سیاست خارجی همسایه‌محور ایران است

۰
plusresetminus
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، با اشاره مشترکات دو کشور افزود: در سیاست خارجی همسایه محور دولت دکتر رییسی، مناسبات تهران و اسلام آباد مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.
مناسبات تهران - اسلام آباد مورد توجه سیاست خارجی همسایه‌محور ایران است
به گزارش صدای بانک از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با بلاول بوتور زرداری وزیر امور خارجه پاکستان، ضمن تبریک عید سعید فطر، مناسبات دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.
وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از پیشرفت همکاری های موجود در روابط دو کشور، بر آمادگی تهران جهت تقویت مناسبات و رفع برخی موانع تاکید کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به مشترکات دو کشور افزود: در سیاست خارجی همسایه محور دولت دکتر رییسی مناسبات تهران و اسلام آباد مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.
بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان نیز با توجه به روابط رو به گسترش دو کشور و اهمیت خاص ایران در منطقه بر توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد .
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این گفت وگوی تلفنی در مورد مناسبات تهران و ریاض و دیگر موضوعات منطقه ای از جمله برقراری صلح در اوکراین رایزنی کردند.
ابراز نگرانی از تحولات سودان و گفت وگو برای لغو تحریم ها از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر در این تماس تلفنی بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین