تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : 19873
نوزادانی که مشمول سهام می‌شوند

نحوه ثبت نام سهام دولتی نوزادان

۰
plusresetminus
وزیر اقتصاد خبر داده که والدین متولدین 1401 به بعد از امروز می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت فرزندان خود اقدام کنند.
نحوه ثبت نام سهام دولتی نوزادان
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، پرداخت سهام عدالت به نوزادان پیرو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود. قانونی که بر اساس آن دولت مکلف به پرداخت سهام به نوزادان شده است.
بر اساس این قانون، دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد ‌می‌شود، مبلغ یک میلیون تومان تا سقف سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌‌های سرمایه‌‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. این رقم برای سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده یک و نیم میلیون تومان تعیین شده است. برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

ثبت نام سهام عدالت نوزادان
اولین قدم برای اجرای این قانون تخصیص سهام عدالت به نوزادان متولد سال 1401 به بعد است. به گفته وزیر اقتصاد، والدین نوزادانی که در سه ماهه اول سال 1401 متولد شده‌اند از امروز چهارم اردیبهشت ماه می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه کنند.
با مراجعه به این سامانه، کد یکتایی به شماره حساب سرپرست خانوار ارسال می‌شود که والدین می‌توانند با کمک این کد یکتا وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزند‌آوری شوند. اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ در این بخش وجود دارد و والدین می‌توانند از این طریق سهام عدالت نوزاد خود را ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان
والدین ابتدا باید وارد سامانه my.gov.ir شوند. پس از ورود به این بخش، کدی برای سرپرست خانوار وارد می‌شود. والدین با در دست داشتن این کد باید مراحل زیر را انجام دهند:
-ورود به بخش داشبورد سایت
-ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری
-مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱
-انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد
-ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند
-انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام
پس از طی کردن این مراحل، پیام ثبت نام موفق روی صفحه مانیتور نمایش داده و پیامی ارسال می‌شود که اطلاعات وارد شده منتظر تایید است.
مراحل بعدی ثبت نام از طریق پیامک به خانوارها اطلاع داده می‌شود.

چه کسانی برای ثبت نام مراجعه کنند؟
سهام عدالت شامل همه نوزادانی می‌شود که از سال 1401 به بعد متولد شده‌اند. اما برای اینکه مراجعه یکباره صورت نگیرد، فعلا فقط ثبت‌نام برای نوزادانی فراهم است که در سه ماهه اول سال 1401 به دنیا آمده‌اند.
طبق تبصره یک این ماده، هر سال به میزان نرخ تورم سالانه اعلامی مرکز آمار ایران به مبلغ اشاره شده در این ماده اضافه می‌شود. همچنین طبق تبصره دو این ماده، سرپرست مجاز است صرفاً نسبت به جابه جایی بین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری موضوع این ماده اقدام کند. خارج کردن منابع مالی ناشی از فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری صرفاً پس از ازدواج یا در صورت عدم ازدواج پس از بیست و چهار سالگی مجاز است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین