تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : 20062

سرمایه گذاری در بازار ارز صرفه اقتصادی ندارد

۰
plusresetminus
سرمایه گذاری در بازار ارز صرفه اقتصادی ندارد
سرمایه گذاری در بازار ارز صرفه اقتصادی ندارد
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری مهر، بررسی روند قیمت دلار نشان می‌دهد، این روزها قیمت این ارز در سقف کانال حرکتی خود قرارگرفته و رشد بیشتر قیمت‌ها با مقاومت شدید روانی و تکنیکال مواجه است.
این روند درحالی است که با توجه به مصوبات جدید مجلس و برنامه‌های کنترلی بانک مرکزی، تداوم بحران در نظام مالی آمریکا و تقویت اتحادیه‌های ضد دلاری از طرف چین و روسیه، سرمایه گذاری در دلار از چندین جهت با ریسک رو به رو شده است.
براین اساس، تصویب ماده ۱۲ قانون مالیات برعایدی سوداگری، جرم انگاری فعالیت در بازار ارز از طرف مدیران بانک مرکزی، بخش زیادی از انگیزه سرمایه گذاری در ارز را سرکوب کرده و کارشناسان با استناد به این موارد اذعان داشته اند که بازار ارز در میان مدت نمی‌تواند قدرت تقاضای شدیدی را تجربه کند.
در زمینه بین الملل نیز، تداوم بحران بانکی در آمریکا با کاهش بیش از ۹۵ درصدی ارزش سهام بیستمین بانک بزرگ آمریکا ادامه یافته است و کشورهای چین و روسیه نیز توانسته اند در کنار کشورهای مهم صادرکننده نفتی، اقتصادهای بزرگ آمریکای جنوبی مانند آرژانتین و برزیل را برای پیوستن به اتحادیه ضد دلاری و کنار گذاشتن دلار از مبادلات خود قانع کنند.
موضوعی که تداوم قدرت دلار در بازارهای تجاری را شکننده کرده و قدرت حفظ ارزش را از این ارز آمریکایی گرفته است.
کارشناسان بازارهای مالی با استناد به موارد بالا ادامه سرمایه گذاری در بازار ارز را غیر منطقی می‌دانند و اظهار داشته اند که این روند باعث شده تا سرمایه گذاری در بازار ارز دیگر منفعت اقتصادی نداشته باشد.
این کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند یک سبد دارایی متشکل از چند دارایی را جایگزین دارایی‌های ارزی خود کنند تا در شرایط کاهش احتمالی قیمت یا شروع قریب الوقوع اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، متضرر نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما