تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
کد مطلب : 20091
مجید عشقی در نشست صمیمی با فعالان صنعتی استان کرمان:

طرح‌های مهم کشور باید از بورس تامین مالی شود

۰
plusresetminus
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با قولی که به وزیر اقتصاد داده‌ام اتاق مانیتورینگ تامین مالی راه‌اندازی و از صفر تا صد مجوزهای تامین مالی در سازمان را شخصا نظارت خواهم کرد تا هیچ طرح تامین مالی در سازمان بورس روی زمین نماند. امسال باید به صورت ویژه طرح‌های مهم کشور از بازار سرمایه تامین مالی بشود.
طرح‌های مهم کشور باید از بورس تامین مالی شود
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست صمیمی با فعالان صنعتی استان کرمان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، اظهار کرد: سعی داریم تا سهم تامین مالی بازار سرمایه را از اقتصاد کشور افزایش دهیم. اگر صنایع هم سراغ ما نیایند ما به سراغ آن‌ها می‌رویم.
عشقی تشریح کرد: ما قصد داریم با برقراری ارتباط رو در رو، فرآیندهای اعطای مجوز و هرگونه نیاز تامین مالی صنایع را در بازار سرمایه تسهیل و از سوی دیگر موانع پیش روی شرکت‌ها را در این مسیر برطرف کنیم.

تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه دشواری‌های نظام بانکی را ندارد
وی تشریح کرد: برای تامین مالی از بازار سرمایه نیازمند ضمانت بانکی نیستیم. شرکت‌هایی که رتبه‌بندی بشوند، بدون نیاز به ضامن می‌توانند در بازار سرمایه اوراق منتشر کرده و تامین مالی کنند.
رئیس سازمان بورس افزود: این فرآیند در سازمان بورس کمتر از ده روز انجام می‌شود و مختص شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است.
عشقی ابراز کرد: همچنین برای شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته می‌شوند معافیت مالیاتی ۲۰ درصدی تعلق می‌گیرد.

آماده صدور سریع مجوز شرکت‌های سهامی عام پروژه هستیم
عشقی گفت: بخش خصوصی در پنج سال گذشته بخش دولتی را در بازار سرمایه جا گذاشته است و بخش عمده معاملات در بازار سرمایه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
رئیس سازمان بورس مطرح کرد: امروز بخش بزرگ اوراق منتشر شده توسط تامین سرمایه‌ها، خصوصی است.
وی تصریح کرد: اگر مدارک تکمیل باشد ما با کار شبانه‌روزی برای شرکت‌های سهامی عام پروژه مجوز صادر می‌کنیم. اگر این آمادگی از سوی اتاق کرمان وجود داشته باشد به سرعت این اتفاق خواهد افتاد.

تشکیل هلدینگ شرکت‌های پیمانکاری، مشکل پذیرش آن‌ها در بورس را حل می‌کند
رئیس سازمان بورس گفت: بحث توقف پذیرش شرکت‌های پیمانکاری به هیچ وجه مطرح نیست.
عشقی بیان کرد: اگر شرایطی که بورس و فرابورس در خصوص استمرار فعالیت و سودآوری دارند، محقق بشود مشکلی بابت پذیرش ندارند؛ اما تجربه شرکت‌های پیمانکاری نشان می‌دهد نوسانات زیادی به دلیل شرایط اقتصادی یا واگذاری پروژه‌ها و قراردادها دارند.
رئیس سازمان بورس تشریح کرد: می‌توانیم هلدینگ شرکت‌های پیمانکاری را برای کنترل نوسانات و کاهش ریسک پذیرش کنیم.
عشقی ادامه داد: این آمادگی را داریم در خصوص موارد خاص مشکلات را حل کنیم. در خصوص پروژه‌های کوچک می‌توانیم از تامین مالی جمعی استفاده کنیم.

انتشار اوراق ارزی طی یک سال آینده با راه‌اندازی بورس بین‌الملل
مجید عشقی گفت: با راه‌اندازی بورس بین‌الملل نخستین اوراق ارزی را در یکسال آینده منتشر خواهیم کرد.
رئیس سازمان بورس ادامه داد: امسال برای صندوق‌های املاک و مستغلات برنامه ویژه داریم.
وی مطرح کرد: برای تشکیل صندوق زمین و ساختمان مشکلاتی در ارکان صندوق وجود دارد که منجر به پیچیدگی آن شده است. هرچند در حال حاضر دستورالعملی وجود دارد و می‌توان صندوق زمین و ساختمان تشکیل داد اما اگر ایده‌ای برای رونق صندوق‌های زمین و ساختمان وجود داشته باشد، آن را اصلاح می کنیم.

شخصا بر صفر تا صد صدور مجوزهای تامین مالی نظارت خواهم کرد/ طرح‌های مهم کشور باید از بورس تامین مالی شود
عشقی گفت: با قولی که به وزیر اقتصاد داده‌ام اتاق مانیتورینگ تامین مالی راه‌اندازی و از صفر تا صد مجوزهای تامین مالی در سازمان را شخصا نظارت خواهم کرد تا هیچ طرح تامین مالی در سازمان بورس روی زمین نماند. امسال باید به صورت ویژه طرح‌های مهم کشور از بازار سرمایه تامین مالی بشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین