تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کد مطلب : 20151
مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران؛

پرهزینه ترین بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس نسخ سرپایی دارو بیماران موکوپلی ساکاریدوز است

۰
plusresetminus
مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرهزینه ترین بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس نسخ سرپایی دارو بیماران موکوپلی ساکاریدوز است
پرهزینه ترین بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس نسخ سرپایی دارو بیماران موکوپلی ساکاریدوز است
به گزارش صدای بانک، امیر حسین حبیبیان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص آخرین وضعیت صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: از آبان ماه گذشته تاکنون بیش از 747 هزار نفر بیمه شده خاص و صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران شناسایی شده است که تقریبا 60 درصد این بیمه شدگان زن و 40 درصد مرد می باشند.
مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه تاکنون 79 نوع بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران بارگذاری و تعریف شده است افزود: این بیماران می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند، و در این میان بیماران موکوپلی ساکاریدوز جزو پرهزینه ترین بیماران بر اساس نسخ سرپایی دارو می باشند و از این نوع بیماری تاکنون 238 نفر در سامانه ثبت شده اند.
وی تاکید کرد: طی این 6 ماه این بیماران 129 بار مراجعه برای نسخ سرپایی داشتند که نزدیک به 35 میلیارد تومان هزینه به خود اختصاص دادند.
حبیبیان ادامه داد: در طول 6 ماه گذشته بیماران سرطانی، دیابتی و ام اس به طور کلی بیشترین هزینه را در این صندوق به خود اختصاص داده است .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین