تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد مطلب : 20179
طی حکمی توسط مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد؛

انتصاب محمد محمدی به سمت سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌ اجتماعی

۰
plusresetminus
مراسم معارفه محمد محمدی به سمت سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان برگزار شد. در این مراسم دکتر موسوی ضمن قدردانی از خدمات غلامحسین ستوده‌خو معاون بیمه‌ای اسبق این سازمان، گفت: با توجه به سهم حوزه بیمه‌ای در تأمین منابع، اگر می‌خواهیم شرایط صندوق تأمین‌اجتماعی را به پایداری برسانیم، باید در کنار تلاش برای ارتقای بهره‌وری در حوزه اقتصادی، به‌صورت ویژه بر حوزه بیمه‌ای متمرکز باشیم.
انتصاب محمد محمدی به سمت سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌ اجتماعی
به گزارش صدای بانک از روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی؛ دکتر موسوی افزود: حوزه بیمه‌ای یکی از بال‌های اصلی تحول در سازمان تأمین‌ اجتماعی است. اگرچه گاهی اوقات تصور می‌شود صرفاً با افزایش بهره‌وری مجموعه‌های اقتصادی، مشکلات تأمین‌اجتماعی در زمینه تامین پایدار منابع برطرف می‌شود، اما با توجه به سهم حوزه بیمه‌ای، صرفاً تمرکز بر حوزه اقتنصادی و ارتقای بهره‌وری این حوزه، نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای مالی سازمان باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین افزود: ما هم به این قائل هستیم که بهره‌وری حوزه اقتصادی باید ارتقا یابد، اما باید زمینه‌هایی که این بهره‌وری پایین را به وجود آورده را به دقت شناسایی و بررسی کنیم. مثلاً در حوزه سرمایه‌گذاری باید ببینیم کدام یک از سرمایه‌گذاری‌ها اختیاری بوده و کدام اجباری؟ یا مثلاً در خروجی کار، کدام سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به شکل‌گیری یک نگاه اجماع عقلانی و حرفه‌ای در سازمان تأمین‌ اجتماعی حول محور ریشه‌های بنیادین مسائل و چالش‌ها، گفت: این نگاه اجماعی باید در پایین‌ترین سطح سازمان هم رقم بخورد. ما در انتقال این مفاهیم به نسبت موفق بوده‌ایم و در همه سطوح همکاران با این مفاهیم آشنا هستند؛ اما باید این مفاهیم و اجماع حرفه‌ای را در قالب رویکردهای تحولی تبدیل به یک برنامه اقدام و عمل کنیم. در این بخش هم کارهای مهمی شده است اما اهتمام بیشتری لازم است.
بر اساس این گزارش، محمد محمدی، معاون جدید بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: بخش عمده شاغلان خانگی هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و ما مکلفیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در توسعه پوشش بیمه اجتماعی، رو به جلو حرکت کنیم. حوزه فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از حوزه‌هایی است که می‌تواند زمینه ورود بیمه‌شدگان جدید به سیستم را فراهم کند.
محمدی با اشاره به تأکید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه مردم‌داری و مبارزه با فساد، گفت: بحث رضایت‌مندی و مردم‌داری را حتماً با جدیت دنبال خواهیم کرد و در بحث فسادستیزی نیز همان طور که مدیرعامل سازمان تأکید کرده‌اند با کسی تعارف نخواهیم داشت. البته برخی مفاسد به کاستی‌ها یا منافذ برخی مقرارت ما بر می‌گردد که باید با اصلاح مقررات زمینه فساد را از بین ببریم.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد محمدی که با حکم مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به سمت سرپرست معاونت بیمه‌ای این سازمان منصوب شده است، پیش از این مدیرکل وصول حق بیمه این سازمان و پیش‌تر مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی این سازمان بوده است.
متن حکم انتصاب صادر شده از سوی دکتر میرهاشم موسوی برای انتصاب سرپرست معاونت بیمه‌ای بدین شرح است:
جناب آقای محمد محمدی قره‌باغ
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

نظر به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی منصوب می‌شوید.
شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، شعائر و اهداف دولت مردمی سیزدهم، از جمله؛ عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری در انجام وظایف سازمانی و تحقق مأموریت‌ها به شرح ذیل همت گمارید:
- راهبری و ایفای تعهدات قانونی مرتبط با خدمات بیمه‌ای موضوع مواد (3) و (28) قانون تأمین‌اجتماعی، سازماندهی و ساماندهی ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، شناسایی بیمه‌شدگان جدید، وصول حق‌بیمه، پیگیری وصول مطالبات، تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای موضوع ماده 1 قانون تأمین‌اجتماعی و سایر قوانین موضوعی مرتبط با آن حوزه.
- تدوین و اجرای خط‌مشی و برنامه‌های سازمان در زمینه امور بیمه‌ای در چارچوب راهبردهای کلان سازمان و قوانین و مقررات و مصوبات مربوطه.
- راهبری فعالیت‌های مربوط به بررسی و اجرای مصوبات مربوط به تعیین دستمزد مقطوع موضوع ماده (35) قانون تأمین‌اجتماعی و در صورت لزوم بازنگری آنها.
- راهبری و نظارت، امور مربوط به حسن اجرای ارائه تعهدات بیمه‌ای موضوع بندهای "ج" ، "د" ، "ه" ، "و" ماده (3) قانون تأمین‌اجتماعی و فعالیت‌های برون‌سپاری شده در سطح واحدهای ستادی و اجرایی.
- هماهنگی بخشی و بین‌بخشی و نظارت عالی در جهت تحقق منابع و مصارف بیمه‌ای مصوب سالانه سازمان و انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه کاهش وصولی و افزایش مصارف.
- راهبری امور مربوط به مطالعه و پیشنهاد افزایش سالانه مبلغ مستمری‌ها، متناسب با افزایش هزینه‌های زندگی در چارچوب قوانین موضوعه و منابع سازمان.
- راهبری و نظارت عالی بر امور مربوط به مطالعه و ارائه برنامه‌های مربوط به نحوه وصول حق‌بیمه و چگونگی وضع وصولی و نحوه اجرای مقررات مربوطه.
- تلاش در راستای استقرار نظام تأمین‌اجتماعی به‌صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه.
- تلاش در جهت استقرار سازوکار تخصصی و فرابخشی به‌منظور لایه‌بندی و سطح‌بندی خدمات، ایجاد وحدت رویه، شکل‌دهی پایگاه اطلاعات و توسعه ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری و برخط و تحقق تأمین‌‎اجتماعی هوشمند.
- اجرای قوانین، مقررات در راستای دسترسی آحاد جامعه به خدمات تأمین‌اجتماعی.
امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات معصومین علیهم‌السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین