تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد مطلب : 20181
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:

وضعیت پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان اوتیسم

۰
plusresetminus
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان بیماران اوتیسم در بخش دولتی از سوی این سازمان بیمه‌گر خبر داد.
وضعیت پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان اوتیسم
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران و به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی در همایش 20+ 3 انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: سال ۱۳۹۴ خدمت اساتید این رشته رسیدم و پس از آن جلسات زیادی داشتیم که شاید بتوان اقدام مثبتی برای این عزیزان انجام داد. سعی ما این بود که در بیمه پایه اقدامات مهمی انجام دهیم هر چند که اصلا کار راحتی نبود؛ چراکه اگر پیشگیری را در بیمه‌ها نداشتیم و برخی از متخصصین معتقد بودند که پیشگیری بحثی در بیمه سلامت ندارد و ما تنها وظیفه درمانی داریم، اما خوشبختانه این سد شکسته شد و همکاری خوبی شکل گرفت و توانستیم در بیمه‌های پایه پوشش خود را افزایش دهیم.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: الان ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را در بیمه‌های پایه و صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بخش دولتی و ۸۰ درصد در بخش خصوصی، عمومی غیر دولتی و خیریه پوشش می‌دهیم. الان با ۴۲۵۸ مرکز طرف قرار داد هستیم و ۲۴۶۲ فرد طیف اوتیسم نشان‌دار شده‌اند، البته ما متوجه گلایه‌ها هم هستیم و مصمم هستیم با تمام توان کنار خانواده افراد طیف اوتیسم باشیم.
او ادامه داد: امیدواریم مرکزی که امروز برای توانبخشی طیف اوتیسم کلنگ زنی شد در سایر نقاط کشور هم ساخته شود. از طرف دیگر باید برای آموزش پزشکان جهت شناسایی این بیماری هم اقدامات جدی انجام شود که بیماران را به سرعت تشخیص دهند.
ناصحی بر لزوم نگارش راهنمای بالینی درمان برای افراد طیف اوتیسم تاکید کرد و گفت: الان خدمات در سامانه‌ها بارگذاری شده است و امیدواریم بتوانیم خدمت دهی مناسبی داشته باشیم. در آینده تمام بیماران عزیز طیف اوتیسم را بیمه خواهیم کرد و ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هزینه‌ها را کاهش دهیم. خدمات روانشناسی، کاردرمانی و... در تعرفه‌ها قرار دارد و خواهش ما از همکاران مرتبط پذیرش این بیماران است‌ و ما با هر موسسه‌ای که بخواهد قرارداد ببندد آماده همکاری هستیم.
 وی افزود: پوشش داروها هم انجام شده است البته شماره ۱۶۶۶ ما به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به خانواده این افراد است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین