تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : 20232
استاد دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

بیمه ها در حوزه پیشگیری بیش از گذشته سرمایه گذاری کنند

۰
plusresetminus
استاد دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بیمه ها در حوزه پیشگیری بیش از گذشته سرمایه گذاری کنند.
بیمه ها در حوزه پیشگیری بیش از گذشته سرمایه گذاری کنند
به گزارش صدای بانک، محمد حسین خوشنویسان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه طبق مبانی پایه، همه بیمه های سلامت درمان محور هستند گفت: به عبارتی حمایت بیشتر در درمان بیماری در حوزه سرپایی و بستری است؛ اما مساله مهم و مغفول مانده عدم توجه به بحث پیشگیری از بروز بیماری ها است.
استاد دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بدون شک افزایش تخصیص اعتبارات در مسیر پیشگیری در واقع سرمایه گذاری برای کاهش شیوع بیماریهاست که در دراز مدت موجب صرفه جویی در پرداخت هزینه های درمانی سازمان، ارتقاء کمی و کیفی سلامت جامعه و ارتقاء خدمات حوزه سلامت خواهدشد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در طول سال های گذشته و با پیگیری سازمان های بیمه گر بسته پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به تصویب رسید، اما متاسفانه در مرحله اجرا به دلیل تعرفه های پایین خدمات و افزایش هزینه مواد و لوازم و تجهیزات دندانپزشکی امکان عقد قرارداد و پوشش خدمات مصوب به گروه هدف عملی نشد.
 خوشنویسان با تاکید براینکه تعداد بسیاری از کودکان از همان سنین پایین دچار پوسیدگی های وسیع دندان هستند، اضافه کرد: طبق آمار پیمایش کشوری سال 91، نزدیک به 90 درصد کودکان در سنین 5 تا 6 سال دارای 5 دندان پوسیده می باشند و فقط 12% کودکان در این گروه سنی فاقد پوسیدگی دندانی هستند. لذا باید  تدابیر ویژه ای برای کاهش این مشکلات اتخاذ کرد، البته سازمان های بیمه گر تاکنون اقداماتی را انجام دادند که امیدواریم با گسترش بسته خدمات به کلیه افراد زیر 18 سال دسترسی بیشتری برای این گروه آسیب پذیر فراهم گردد.
استاد دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی ارایه خدمات سلامت به همه مردم ( health for all ) تا سال 2030 به عنوان یک اولویت بین المللی تعیین شده به نحوی که مردم برای پرداخت هزینه خدمات نباید مشکلی داشته باشند.
 خوشنویسان گفت: اگر در جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان اقدامی صورت نگیرد، نمی توان امیدوار به  ارتقاء سلامت دهان در کشور بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین