تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : 20249

تامین مالی صنایع دریایی

۰
plusresetminus
فعالیت صندوق توسعه صنایع دریایی و تامین مالی مناسب و مطابق با خواسته‌های حوزه دریایی کشور، از جمله مصوبات نشست شورای عالی صنایع دریایی بود.
تامین مالی صنایع دریایی
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیما؛ دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی پس از توقف ۶ ساله، امروز برگزار شد.
مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت در ارتباط با رسانه ملی گفت: اعضای این شورا، متشکل از رئیس جمهور، وزاری نفت، صمت، دفاع، اقتصاد و دارایی و رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست هستند.
 
سعید جعفری افزود: در این نشست گزارشی از توانمندی‌ها، امکانات و زیر ساخت‌های موجود کشور در بخش صنایع دریایی ارائه و جایگاه کشور در صنعت دریایی در ایران و جهان و اینکه جمهوری اسلامی ایران چه توانمندی‌هایی برای ارتقای این جایگاه دارد تبین شد.
وی اضافه کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب در کشور دربخش صنعت دریایی، برنامه ریزی‌هایی برای ارتقای این جایگاه انجام شده ضمن اینکه رئیس جمهور هم به مصوبات نشست توجه ویژه داشتند و ۸ مصوبه از این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.
جعفری گفت: با توجه به توانمندی که در کشور وجود دارد تلاش می‌کنیم بخش تولید و بهره برداری از ظرفیت‌های کشور را گسترش دهیم.
وی افزود: در این بخش موانعی وجود دارد که بخشی از مصوبات این جلسه به رفع این موانع اختصاص داشت از جمله تأمین مالی مناسب و مطابق با خواسته‌های حوزه دریایی کشور، در این زمینه نخستین مصوبه، ضرورت نوسازی ناوگان تجاری کشور بود که این ناوگان تجاری باید از توانمندی داخلی استفاده کند.
 
مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت صندوق توسعه صنایع دریایی از مصوبات بعدی جلسه امروز بود که مناسب با ساختار صنایع دریایی کشور تأسیس شده و توانمندی آن باعث می‌شود هم بهره برداران و هم سازندگان بتوانند توانمندی‌های خود را بروز دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما