تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : 20273
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان مطرح کرد؛

عرضه شرکت پروژه‌ها در بورس، بهترین روش تامین مالی در شرایط فعلی

۰
plusresetminus
احسان مرادی گفت: فرصت بسیار خوبی است که در قالب پذیره‌نویسی شرکت پروژه‌ها، برای این پروژه‌ها شریک انتخاب کنیم تا هم تامین مالی پروژه انجام شود و هم منافع اجرای پروژه‌ها به عموم مردم برسد. قطعاً در شرایط فعلی بهترین مسیر برای تامین مالی پروژه‌ها، عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار سرمایه است.
عرضه شرکت پروژه‌ها در بورس، بهترین روش تامین مالی در شرایط فعلی
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، احسان مرادی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان طی مصاحبه ای با اشاره به مزایای عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار سرمایه بیان کرد: وقتی نرخ بازده داخلی یک سرمایه‌گذاری، اختلاف معناداری با نرخ تامین مالی آن پروژه داشته باشد، طبیعتاً سهامداران عمده تمایل دارند از محل اخذ تسهیلات از بانک‌ها یا انتشار اوراق، اقدام به جذب نقدینگی برای تامین مالی و اجرای پروژه کنند.
وی اضافه کرد: نکته اینجاست که در دوسال گذشته، هزینه تامین مالی پروژه‌ها از محل تسهیلات بانکی و انتشار اوراق، افزایش قابل توجهی داشته و به نظر می‌رسد فرصت بسیار خوبی است که در قالب پذیره‌نویسی شرکت پروژه‌ها، برای این پروژه‌ها شریک انتخاب کنیم تا هم تامین مالی پروژه انجام شود و هم منافع اجرای پروژه‌ها به عموم مردم برسد. قطعاً در شرایط فعلی بهترین مسیر برای تامین مالی پروژه‌ها، عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار سرمایه است.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته با توجه به تجربیات قبلی اجرای پروژه‌های دولتی و برخی مشکلات که در روند اجرای این پروژه‌ها وجود داشت، حتماً برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر است که فعلا پروژه‌های بخش خصوصی در قالب "شرکت پروژه" در این بازار عرضه شوند.
مرادی در رابطه با راهکارهای افزایش جذابیت شرکت پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاران گفت: در اجرای این پروژه‌ها، انضباط مالی حرف اول را می‌زند. در این مرحله، هنر سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان متولی بازار سرمایه این است که اطمینان نسبی از اجرای پروژه کسب کند تاهم مدیری با سبقه مناسب برای پیشبرد پروژه انتخاب شود و هم پروژه، بازدهی معقولی نصیب سرمایه‌گذاران کند. امیدواریم با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، پروژه ها طبق برنامه زمان‌بندی شده و هزینه‌ای که در بودجه پیش‌بینی شده، اجرا شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما