تاریخ انتشارجمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : 20311
برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات

سرمایه‌گذاری دو برابری شستا برای دسترسی به تکنولوژی‌های جدید

۰
plusresetminus
مدیرعامل شستا گفت: یکی از راهبردهای ما در شستا افزایش بهره‌وری است. ما همواره درمجموعه‌ها می‌توانیم از محل افزایش بهره‌وری، رشد تولید داشته باشیم و این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.
سرمایه‌گذاری دو برابری شستا برای دسترسی به تکنولوژی‌های جدید
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو 2023 با بیان اینکه چرخه تولید باید همواره مورد توجه اقتصاد کشور قرار گیرد، گفت: حدود ۸۰ درصد فعالیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برپایه تولید استوار است.
وی ادامه داد: در کارخانجات ۹گانه اصلی هلدینگ شستا هدفگذاری ما بر این بوده که حجم تولید را به ظرفیت اسمی برسانیم.
بازیان با بیان اینکه باید در مجموعه شستا توجه جدی به تکنولوژی تولید جریان داشته باشد، افزود: برهمین اساس یکی از راهبردهای جدی شستا را به نوسازی، بهسازی و توسعه خطوط تولید اختصاص داده‌ایم. این کار البته نیاز به سرمایه گذاری دارد.

سرمایه‌گذاری دو برابری شستا برای دسترسی به تکنولوژی‌های جدید
مدیرعامل شستا ادامه داد: برای این موضوع در چشم انداز و راهبرد پنج ساله شستا به میزان مارکت کف شستا در بازار برنامه ریزی کرده‌ایم. برای این مهم تامین مالی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در بودجه سال جاری نسبت به سال قبل تامین مالی دو برابری خواهیم داشت.این تامین مالی از محل افزایش سرمایه در شرکت‌های سهامی، تسهیلات بانکی، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه و اصلاح و بهینه کردن پرتفوی موجود در سبد سرمایه‌گذاری شستا صورت می‌گیرد.
وی گفت: واحدهای موجود شستا نیاز به ریکاوری از جنس ایجاد واحدهای مکمل، توسعه واحدها و سرمایه گذاری‌های مبتنی بر دانش روز دارند و در این راستا دستیابی به تولیدات دانش‌بنیان باید مورد توجه باشد.
بازیان ادامه داد: یکی از راهبردهای ما در شستا افزایش بهره‌وری است. ما همواره درمجموعه‌ها می‌توانیم از محل افزایش بهره‌وری، رشد تولید داشته باشیم و این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی افزود: برای رسیدن به ظرفیت اسمی خطوط تولید شستا، توسعه خطوط به صورت حداقل ۱۰ درصدی در دستور کار قرار گرفته و برای افزایش تولید و سرمایه گذاری جدید برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری صادرات
مدیرعامل شستا با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات شستا به بیشترین سهم تولید از بدو تاسیس دست یافته‌اند، گفت: این موضوع در سایر مجموعه‌ها نیز با حمایت و توجه و سرمایه گذاری امکان‌پذیراست.
بازیان افزود: عمده محصولات تولیدی شستا از جنس صادراتی است و با ارزش آفرینی ناشی از توسعه صادراتی، بنگاه امکان توسعه، برنامه ریزی کیفیت و رشد بهره وری پیدا می‌کند. براین اساس صادرات در بنگاه‌های شستا در دستور کار است و بنا است ظرف مدت دو سال ظرفیت این حوزه به دو برابر برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین