تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : 20375
مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان؛

تزریق ۵۰۰ میلیارد به صندوق تثبیت، ۵ همت پول حقیقی به بورس می‌آورد

۳ مصوبه اخیر سازمان، در زمان بسیار مناسبی ابلاغ شد
۰
plusresetminus
علی احمدزاده اصل گفت: واریز ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت، می‌تواند ۵ هزار میلیارد تومان از پول حقیقی‌ها را به سبب افزایش اعتماد به بازار، به سمت بورس بیاورد. بازار سرمایه نه تنها حباب ندارد بلکه بسیار ارزنده است و حتی به لحاظ قیمتی از سایر موازی نیز عقب مانده است. ۳ مصوبه اخیر سازمان بسیار در زمان مناسبی ابلاغ شد.
تزریق ۵۰۰ میلیارد به صندوق تثبیت، ۵ همت پول حقیقی به بورس می‌آورد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی احمدزاده اصل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان طی مصاحبه ای در مورد تاثیر سه مصوبه اخیر سازمان بورس، اظهارکرد: هر سه مصوبه اعم از واریز مبلغ ۵۰۰ همت به حساب صندوق تثبیت، افزایش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها از ۵۰ به ۶۰ درصد قیمت پایانی و افزایش زمان اصلاح پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت از سه به پنج ماه به عنوان یک محرک مهم در راستای خروج بازار از وضعیت کنونی به حساب می‌آیند.
وی افزود: بازار سرمایه در کشور ما اغلب دچار هیجانات منفی، مثبت یا التهابات است، مجموع این مسائل سهامداران واقعی را از خرید و فروش سهام به صورت منطقی باز می‌دارد.
مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان تصریح کرد: از نهاد ناظر انتظار می‌رود در شرایط که بازار دچار برخی التهابات شده با اتخاذ تصمیمات مناسب نقش سازنده‌ای را ایفا کند.
احمدزاده اصل بیان کرد: نهاد ناظر می‌بایست به سهامدار اطمینان دهد که سرمایه‌هایشان از طریق بازار سرمایه به سمت شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان حرکت می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر بازار سرمایه ارزنده است و حتی شرایط فعلی آن قابل مقایسه با سال ۹۹ نیست، سهامداران هیجانی عمل نکنند، سیاستمداران و برخی کارشناسان بهتر است بگذارند بازار مسیر خودش را پیش بگیرد زیرا این بازار بسیار هوشمندانه عمل می‌کند.
مدیرعامل سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان مطرح کرد: امید می‌رود واریز ۵۰۰ همت به حساب صندوق تثبیت مسیر را برای ورود نقدینگی های جدید به سمت بدنه بازار هموارتر کند، مسئولان بازار می‌بایست به طور مجدد اعتماد سهامداران را به سمت بازار سهام بازگردانند.
وی بیان کرد: ۳ مصوبه اخیر سازمان بسیار در زمان مناسبی ابلاغ شد به شرط آنکه نهاد ناظر نیز اهتمام لازم را در راستای اجرای این مسئله را داشته باشد.
احمدزاده اصل گفت: واریز ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت، می‌تواند ۵ هزار میلیارد تومان از پول حقیقی‌ها را به سبب افزایش اعتماد به بازار، به سمت بورس بیاورد.
مدیرعامل سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان گفت: افزایش ضریب اعتباری کارگزاران از ۵۰ به ۶۰ درصد قیمت پایانی می‌تواند گزینه مناسب در راستای کاهش ریسک بازار باشد.
احمدزاده اصل تصریح کرد: نهاد ناظر می‌بایست مانع از پروژه‌سازی سهم‌ها، معاملات غیرمتعارف و ... شود زیرا مجموع این اقدامات مانع ار انحراف بازار از مسیر متعارفش می‌شود.
وی در پایان گفت: بازار سرمایه نه تنها حباب ندارد بلکه بسیار ارزنده است حتی به لحاظ قیمتی از سایر موازی نیز عقب مانده است امیدواریم با اقدامات اخیر سازمان بورس شاهد بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سهام باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما