تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : 20394
کارشناس بازار سرمایه:

روند افزایشی سودآوری صنایع در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد

۰
plusresetminus
سعید درخشانی گفت: در یک سری صنایع مانند کشاورزی، سیمان و دارو رشدهای حدود ۱۰۰ درصدی در سودآوری ثبت شده و بانکی‌ها نیز افزایش سودآوری ۵۰ درصدی داشته‌اند و این روند در ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.
روند افزایشی سودآوری صنایع در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه با تاکید به اینکه تهدید بنیادی خاصی برای کلیت بازار سرمایه وجود ندارد به بورسان گفت: وضعیت فعلی بورس کاملا متفاوت است. در سال ۹۹ به دلیل بحران کرونا ابهامات زیادی وجود داشت و چشم‌انداز بازار سرمایه تیره بود و حتی ممکن بود سال‌ها این وضعیت ادامه داشته باشد؛ اما در حال حاضر کلیت بورس و به ویژه شرکت‌های بزرگ شرایط بنیادی مساعدی دارند.
وی افزود: نکته تاثیرگذار دیگر این است که در سال ۹۹ با توجه به انتخابات آمریکا انتظارات تورمی کاهنده بود و در حال حاضر شرایط متفاوتی را پیش‌رو داریم، بنابراین، با توجه به شرایط تورمی فعلی قیمت‌های سهام ارزنده است و ریزش اخیر بورس را نمی‌توان از لحاظ منطقی توجیه کرد.
درخشانی در ادامه به پتانسیل‌های بنیادی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اگر نگاهی به وضعیت سودآوری صنایع در ۱۴۰۱ و مقایسه آن با با سال ۱۴۰۰ داشته باشیم، در صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی به دلیل کاهش قیمت کامودیتی‌ها شاهد کاهش سودآوری بودیم و رشد دلار در فصل زمستان نیز نتوانست این کاهش قیمت در بازارهای جهانی را جبران کند اما به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۲ جهش سودآوری را در این صنایع داشته باشیم و این رشد متناسب با افزایش قیمت دلار خواهد بود.
وی عنوان کرد: در یک سری صنایع نیز مانند کشاورزی، سیمان و دارو رشدهای حدود ۱۰۰ درصدی در سودآوری ثبت شده و بانکی‌ها نیز افزایش سودآوری ۵۰ درصدی داشته‌اند و این روند در ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.
به گفته این کارشناس بازار؛ تنها در صنعت اوره به دلیل کاهش قابل توجه قیمت اوره در بازارهای جهانی همچنان چشم‌انداز مثبتی نسبت به این صنعت وجود ندارد اما وضعیت سایر صنایع مناسب است و از لحاظ بنیادی پتانسیل کافی برای رشد بورس ۱۴۰۲ وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین