تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : 20412
یک نماینده مجلس:

تلاش‌های سازمان بورس از دید نمایندگان مثبت ارزیابی می‌شود

۰
plusresetminus
احمد راستینه گفت: تلاش دولت برای تضمین سرمایه‌گذاری‌ها و حضور خرد سرمایه‌ها در بازار سرمایه دو چندان بوده و تاثیر بسیاری بر حضور مردم و استقبال آنان از بازار داشته است.
تلاش‌های سازمان بورس از دید نمایندگان مثبت ارزیابی می‌شود
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه هر کشوری با توسعه بازارهای مالی تلاش می‌کند سبد سرمایه‌گذاری مردم را متنوع کند، گفت: طی دو سال گذشته با اقدامات به موقع و مناسب سازمان بورس، شاهد اتفاقات قابل توجه در بازار سرمایه هستیم، به طوری که تلاش دولت برای تضمین سرمایه‌گذاری‌ها و حضور خرد سرمایه‌ها در بازار سرمایه دو چندان بوده و تاثیر بسیاری بر حضور مردم و استقبال آنان از بازار داشته است.
وی افزود: خوشبختانه با ورود ابزارهای نوین مالی به بازار سرمایه و بهره‌مندی سهامداران و سرمایه‌گذاران از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در آینده نزدیک شاهد روند مثبت بازار خواهیم بود.
راستینه در ادامه بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار همیشه در تلاش بوده فضایی برای شفاف شدن و نقش آفرینی مدیران و همچنین نظارت مردم بیش از پیش فراهم شود که برای تحقق این امر برنامه‌ریزی قابل توجهی کرده و از نظر نمایندگان بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.
همچنین راستینه با اشاره به اقدام مثبت سازمان بورس برای توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون صندوق‌های تضمین اصل سرمایه، گفت: گسترش حوزه آموزش در بازار سرمایه و حضور مردم به صورت غیرمستقیم در این بازار همچنان در اولویت برنامه‌های سازمان بورس قرار بگیرد، چراکه حضور همراه با شناخت مردم در بازار، مساله بسیار مهم به شمار می‌آید.
این نماینده مجلس ادامه داد: لذا مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی باید با هماهنگی دانشگاه‌های کشور، به سمت تدوین برخی از واحدهای درسی در دانشگاه ها تحت عنوان سبدگردانی بازار بورس و حضور مشخص در بازار بورس حرکت کنند و حضور در بازارها و بازارهای مالی به عنوان یکی از واحدهای درسی همه رشته‌های دانشگاهی مورد توجه قرار بگیرد.
راستینه خاطرنشان کرد: اگر حوزه آموزش مورد کم توجهی قرار بگیرد آسیب جدی به تثبیت بازار سرمایه و کمک به مشارکت‌های متعدد خرد سرمایه‌گذاران در بازار می‌گذارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما