تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
کد مطلب : 20416
امکان بازگشت قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومان

سرمایه‌گذاری در بازار ارز ریسک دارد

۰
plusresetminus
با ادامه دار شدن اخبار مثبت در حوزه ارتباط با کشور‌های منطقه امکان بازگشت قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومان وجود دارد.
سرمایه‌گذاری در بازار ارز ریسک دارد
به گزارش صدای بانک از ابینا، نیما میرزایی کارشناس مسائل اقتصادی؛ طی مصاحبه ای در رابطه با وضعیت نرخ ارز بیان کرد: برای پیش بینی و تحلیل قیمت دلار باید متغیر‌های اقتصادی و اثرگذار بر نرخ دلار را بررسی کرد تا با توجه به وزن هر کدام از این متغیر‌ها بتوان چشم‌انداز بازار ارز را پیش‌بینی کرد.
 
وی افزود: بر بازار ارز متغیرهای مثبتی مانند؛ مازاد ۱۵.۸ میلیارد دلاری حساب جاری تراز پرداخت‌ها و افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی در سال ۱۴۰۱ اثر می‌گذارند، همچنین میزان عرضه دلار نیمایی بیانگر کاهش ضرب‌آهنگ روند حرکتی دلار است. از سوی دیگر ولی میزان انتظارات تورمی نیز نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.
 
میرزایی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی و روابط ایران با کشور‌های منطقه بهبود پیدا کرده است، گفت: اخبار مثبت در حوزه ارتباط با عربستان در کاهش قیمت دلار تاثیر گذار بود و ما می‌توانیم نسبت به شنیدن اخباری در حوزه گسترش مناسبات پولی و بانکی در آینده نیز امیدوار باشیم.
 
وی ادامه داد: با ادامه دار شدن اخبار مثبت در حوزه ارتباط با کشور‌های منطقه امکان بازگشت قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومان وجود دارد، چون این اخبار به شدت بر انتظارات تورمی مردم اثرگذار است، همچنین تعدیل نرخ دلار نیمایی برای نزدیکی آن به نرخ بازار آزاد بر روی قیمت ارز تاثیر گذار خواهد بود و با رشد قیمت دلار نیمایی وزن دلار بازار آزاد کاهش پیدا می‌کند، و ما شاهد اُفت قیمت در بازار ارز خواهیم بود.

زیان در کمین سرمایه گذاران ارزی
 این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به این موضوع که افرادی که در حوزه دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند فقط تورم داخلی را پوشش دهند، گفت: بازدهی بازار ارز نسبت به بازار مولدی مانند بورس بسیار کم است و همچنین سرمایه‌گذاری در بورس مولد است. این روز‌ها بازار سرمایه به روز‌های صعودی خود بازگشته، ولی هنوز به نیمه راه نیز نرسیده است، بنابراین مردم می‌توانند سرمایه‌های خود را از بازار‌های نامولد به این بازار انتقال دهند.
 وی در پایان تاکید کرد: مردم می‌توانند برای پوشش ریسک خود در بازار سرمایه از روش غیر مستقیم استفاده کنند، اما در عین حال سرمایه گذاری در دلار دارای ریسک‌های متععدی است و در کوتاه‌مدت می‌تواند به سرمایه‌گذاران زیان وارد کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین