تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
کد مطلب : 20514

آموزش و پرورش مبلّغ فرهنگ قرض‌الحسنه باشد

۰
plusresetminus
«عیسی امامی» گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله ‌العالی) به جهاد تبیین توجه ویژه‌ای دارند و می‌توان با این نگرش فرهنگ قرض‌الحسنه را ترویج داد.
آموزش و پرورش مبلّغ فرهنگ قرض‌الحسنه باشد
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «عیسی امامی»‌ رییس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دیدار با «محمدرضا ابراهیمی» رئیس آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حوزه علمیه ، دانشگاه و آموزش و پرورش سه ضلع مهم ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه هستند.
وی نقش آموزش و پرورش در ترویج این فرهنگ قرآنی را پررنگ دانست و افزود: این امر به علت تعداد زیاد دانش آموزان و معلمان در سراسر کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با کمک این قشر محقق خواهد شد.
امامی با اشاره به کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: پذیرندگان بزرگ و عمده که اغلب تولیدکنندگان اصلی کالا در کشور هستند در این طرح با بانک تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند و به‌واسطه این طرح خدمات خود را به آحاد جامعه به‌صورت اقساط و از طریق وام قرض‌الحسنه عرضه می‌کنند.
وی اظهارداشت: در این طرح مشتری، پذیرنده و بانک برنده هستند زیرا مشتری کالای مود نیاز خود را به قیمت نقد و به صورت اقساط دریافت کرده و پذیرنده نیز با حداقل ریسک نقدینگی کالا یا خدمات خود را به فروش رسانده است.
رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص تخصیص وجه التزام دریافتی به مدرسه‌سازی گفت: در سال‌های اخیر این بانک وجه التزام را جزو درآمدهای خود محاسبه نکرده و هر آنچه از این مبالغ در سال شناسایی می‌شود؛ صرف ایفای مسئولیت اجتماعی از جمله مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کم‌برخوردار می‌شود.
«محمدرضا ابراهیمی» رئیس آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: اگر ما معتقد هستیم که اسلام، دین کاملی است باید نشان دهیم که کاستی های اقتصادی و بیماری های مالی با نسخه اسلام قابل علاج است.
وی با بیان اینکه اقتصاد ما در شرایط فعلی نه اقتصاد اسلامی و نه اقتصاد لیبرال است، اظهار داشت: این معلول یک علت دارد و آن هم بنگاه‌داری بانک‌ها است .
«ابراهیمی» افزود: در ابتدای سال ۱۳۸۶ که تابلوی بانک ‎‌قرض‌الحسنه مهر ایران را دیدم، پسوند قرض‌الحسنه آن امید را در دلم روشن کرد و امروز هم اگر قسمتی از نیازهای جامعه در حال رفع شدن است به برکت وجود بانک‌های قرض‌الحسنه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین