تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : 20524
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

با همکاری هلدینگ خلیج فارس، از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی استفاده خواهد شد

۰
plusresetminus
وزیر علوم، ثبت نیازهای فناورانه هلدینگ خلیج فارس در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها را گامی مهم برای استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی خواند.
با همکاری هلدینگ خلیج فارس، از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی استفاده خواهد شد
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمدعلی زلفی‌گل امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت علوم و شورای عالی عتف با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، گفت: به یمن انقلاب اسلامی شرایطی در کشور ایجاد شده است که شعار استقلال آزادی تحقق پیدا کرده است و امروز شاهد این هستیم که در هر عرصه از علم و فناوری، دانشمندان و دانش‌پژوهان ما اثربخش هستند.
وی با بیان اینکه اگر امروز از صنایع بزرگ کشور بازدید به عمل آوریم به ما حس غرور دست می‌دهد، ادامه داد: وزارت علوم به واسطه پشتیبانی عظیم دانشی که در اختیار دارد و همچنین حضور دانشمندان و دانش پژوهانی که در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری مشغول به کار هستند، می‌تواند امروز تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برساند و یقین حاصل کند که این ظرفیت عظیم دانشی در خدمت صنایع کشور از جمله صنایع پتروشیمی قرار خواهد گرفت.
وزیر علوم با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت: شرایطی فراهم شده که ما بتوانیم در راستای ارتقای دانشگاه و صنعت گام برداریم و شرایطی را مهیا کنیم که اساتید دانشگاه‌های ما بتوانند از طریق این تفاهم‌نامه‌ها ارتباطاتی با صنایع مختلف به‌ ویژه پتروشیمی خلیج فارس داشته باشند.
وی با اشاره به سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در وزارت علوم، اظهار کرد: وظیفه این سامانه این است که تمامی نیازهای صنایع خصوصی و دولتی در این سامانه ثبت شده و آن را در معرض دید دانشمندان بگذارد.
وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که با دستور اکید دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که فردی برآمده از دانشگاه است، نیازهای صنایع پتروشیمی در این سامانه به ثبت برسد تا از ظرفیت جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی برای ارتباط با این صنعت به نحو بهتری استفاده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین