تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : 20537

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت تفاهم‌نامه امضا کرد

۰
plusresetminus
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف توسعه حمایت خود از شرکت‌های دانش‌بنیان، با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت تفاهم‌نامه امضا کرد
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این بانک و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با حضور جمعی از مسئولان وزارت نفت از جمله دکتر «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و «عرفان ریاحی» مدیرکل امور فناوری وزارت نفت برگزار شد.
در جلسه امضای این تفاهم‌نامه دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: نیروی انسانی شرکت‌ها از جمله سرمایه‌های اصلی آن‌ها به شمار می‌رود. یکی از اقداماتی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول سال‌های گذشته انجام داده، حمایت از نیروی انسانی شرکت‌ها و سازمان‌هاست.
وی با تأکید بر اینکه وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نفع پرسنل شرکت‌هاست، افزود: همچنین با توجه به صدور مجوز از سوی بانک مرکزی برای پرداخت وام‌ از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه به اشخاص حقوقی، سرمایه در گردش بسیاری از شرکت‌ها به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان را از سال گذشته جذب کردیم.

گام‌های مؤثر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها
شمسی‌نژاد خاطرنشان ساخت: در سال ۱۴۰۱ متعهد شدیم به ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان وام قرض‌الحسنه ۵ میلیارد ریالی پرداخت کنیم که بخش عمده آن واریز شده و مابقی آن نیز تا پایان خرداد سال جاری واریز می‌شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همین رابطه افزود: امسال نیز با رشد ۵۰ درصدی سقف وام بانک‌های قرض‌الحسنه، وام قرض‌الحسنه ۷.۵ میلیارد ریالی به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت خواهیم کرد و اگر استقبال زیاد باشد، سقف وام قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی قابل افزایش است. تلاش ما تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های مختلف به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار اغلب صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار دارد و افراد مختلف فعال در حوزه دانش‌بنیان می‌توانند از وام‌های این بانک استفاده کنند.
شمسی‌نژاد با اشاره به طرح‌های متنوع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: یکی از کارهای دیگری که توسط این بانک صورت می‌گیرد، کمک به فروش و توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان است. به این صورت که می‌توانیم وام‌های قرض‌الحسنه‌ای را به خریداران محصولات این شرکت‌ها پرداخت کرده و به تولید و فروش این شرکت‌ها کمک کنیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: در حقیقت یک اکوسیستم برد-برد برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق‌های پژوهش و فناوری به‌ویژه صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت است. امیدوارم این اقدام مایه خیر و برکت برای هر ۲ مجموعه باشد.

پرداخت ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت
در ادامه این جلسه «حمید حیدری» مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ضمن تشکر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بابت همکاری با صنعت نفت، گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در صنعت نفت بحث تأمین مالی و حمایت از این شرکت‌ها برای تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش است.
وی افزود: در چارچوب تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرار است با ضمانت صندوق، بانک تا ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت اختصاص دهد. امیدواریم این همکاری ادامه و توسعه یابد تا هم مبالغ و هم تعداد وام‌های پرداختی افزایش یابد.
حیدری اظهار داشت: امیدوارم نتایج این تفاهم‌نامه هر چه سریع‌تر بروز و ظهور یابد و سال آتی بتوانیم در نمایشگاه نفت، نتایج همکاری ۲ مجموعه را اعلام کنیم.

چهارمین گام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها
گفتنی است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از این نیز در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های مؤثری برداشته؛ به‌طوری که در چارچوب همکاری با صندوق توسعه فناوری‌های نوین به ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وام قرض‌الحسنه پرداخته و اخیراً نیز «فناورکارت» را با همکاری این صندوق ارائه کرده است.
همچنین این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پرداخت ۱۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان را متعهد شده که بخش عمده‌ای از آن انجام شده است. امضای تفاهم‌نامه با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت و پرداخت ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه نفت، چهارمین گام این بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما