تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : 20599
با امضای تفاهمنامه مشترک میان بانک شهر و بنیاد مسکن صورت گرفت؛

آغاز ساخت واحدهای مسکونی در منطقه 18 کلانشهر تهران

۰
plusresetminus
طی مراسمی با امضای تفاهمنامه مشترک میان بانک شهر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ساخت واحدهای مسکونی در منطقه 18 کلانشهر تهران آغاز شد.
آغاز ساخت واحدهای مسکونی در منطقه 18 کلانشهر تهران
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر در این مراسم که مهندس اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دو سازمان حضور داشتند؛ با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) گفت: خوشحالیم که در این دهه پر برکت این تفاهمنامه مهم و ارزشمند به امضاء رسید تا قدمی تاثیرگذار در خانه دار شدن شهروندان برداشته شود.
وی در ادامه با اشاره به همکاری های گسترده بانک شهر با شهرداری ها و حمایت های همه جانبه از پیشرفت و توسعه کلانشهرها، گفت: این بانک بواسطه تعامل با شهرداری ها و افزایش ارتباطات با بنیاد مسکن توانسته یک مدل همکاری و تامین مالی جدید را پیاده سازی کند که انتفاع آن به شهروندان برسد.
دکتر احمدی یکی از معضلات بانک ها را وجود املاک مازاد عنوان کرد و افزود: شرایط تورمی باعث شده که بانک ها با استفاده از وجود املاک مازاد، تنها خود را سودآور نشان دهند و متاسفانه انتفاعی به سوی شهروندان از این املاک نمی رسد.
مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه واگذاری املاک مازاد طی یک سال اخیر به صورت جدی در دستور کار بانک شهر قرار داشته و در این مسیر توجه به انتفاع هموطنان را نیز مدنظر قرار داده ایم، تاکید کرد: این مدلی که ما هم اکنون شروع کرده ایم انشالله بتواند معادلات در واگذاری املاک را در شبکه بانکی تغییر داده و بانک ها را از وجود املاک مازاد خلاص کند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز کمک به تمامی اقشار جامعه به خصوص طبقه متوسط و کارمندان برای خانه دار شدن وظیفه ای مهم و همگانی است، تصریح کرد: آماده ایم در سایر کلانشهرها همانند: اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز نیز این مدل همکاری را به اجرا بگذاریم.
دکتر احمدی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای اجرای وظایف قانونی خود در زمینه حمایت از اجرای نهضت ملی مسکن بکار بسته ایم، گفت: امیدواریم با نقش آفرینی در این طرح بتوانیم دل مقام معظم رهبری را شاد و رضایتمندی دولت مردمی و شهروندان را بدست آوریم.

نیکزاد: بانک شهر خادم شهروندان است
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات بانک شهر در خدمات رسانی به شهرداری ها و شهروندان، گفت: امروز بانک شهر خادم شهروندان است.
نیکزاد با تاکید بر همت بالا و عزم جدی مدیران ارشد بانک شهر برای واگذاری املاک مازاد خود به نهادهای انقلابی، در راستای تامین مسکن شهروندان، گفت: این مهم نشان از عمق نگاه و آینده نگری مدیران این بانک دارد و امیدواریم همکاری ها میان دوطرف ثمرات خوبی را برای شهروندان تهرانی داشته باشد.
وی افزود: امروز یک نهاد انقلابی در کنار نهاد عمومی غیر دولتی همانند شهرداری و یک نهاد مالی قوی همانند بانک شهر قرار گرفته و هم افزایی آنها قطعا باعث می شود پروژه های مهم آغاز و به سرانجام برسد.
نیکزاد در ادامه با بیان اینکه ساخت بیش از ۱۵ هزار مسکن در پایتخت با همکاری شهرداری را در دستور کار داریم، تصریح کرد: همکاری های مشترک و سازنده میان بانک شهر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تهران از چند وقت پیش آغاز شده و هم اکنون با شدت بیشتری ادامه دارد.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس این تفاهمنامه، ساخت واحدهای مسکونی در منطقه 18 تهران طی 60 ماه انجام می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در طراحی این پروژه صرفا موضوع ساخت مسکن مد نظر نیست بلکه باید یک سری ساختمان های مدرن مطابق با الگوهای اسلامی طراحی و ساخته خواهد شد، گفت: بانک شهر و شهرداری تهران با رعایت ضوابط و اخلاق اسلامی پروژه را به سر منزل مقصود خواهند رساند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین