تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : 20675

شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

۰
plusresetminus
اگرچه مدت‌هاست که بانک‌ها پرداخت وام به مردم را متوقف کرده‌اند اما حالا خبر رسیده که بانک صادرات وام فوری ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان می‌دهد. شرایط دریافت این وام چیست؟
شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد وام فوری مشمول همه بازنشستگان می‌شود منتها به این شرط که این افراد مستمری ماهانه خود را از این بانک دریافت کنند. به عبارتی مهم‌ترین شرط پرداخت وام فوری ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان این است که حقوق این افراد از طریق این بانک پرداخت شود.
در توضیحات این وام عنوان شده که این وام فقط مربوط به بازنشستگان نیست و دیگر کارمندانی که حقوق ماهانه خود را از این بانک دریافت می‌کنند، می‌توانند درخواست دریافت وام فوری داشته باشند.
شرط دیگر دریافت وام فوری ۱۰۰ میلیون تومانی این است که درخواست‌کننده نباید هیچ بدهی به سیستم بانکی داشته باشد. نداشتن چک برگشتی هم شرط دیگر دریافت این وام بانکی است.
در مرحله بعد متقاضی دریافت وام اعتبارسنجی می‌شود. اگر متقاضی دارای رتبه اعتباری A، B یا C بانک باشد می‌تواند مشمول این وام شود.

مبلغ وام فوری بازنشستگان
مبلغ وام فوری بازنشستگان بانک صادرات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است اما عنوان نشده که مبنای این پرداخت چیست. همچنین مشخص نیست که آیا این وام فوری در ازای سپرده پرداخت می‌شود و یا صرف درخواست این وام و بدون سپرده‌گذاری چنین وامی پرداخت می‌شود.

دوره بازپرداخت و سود وام بدون ضامن
دوره بازپرداخت وام فوری به مبلغ دریافتی وام بستگی دارد. اگر افراد ۱۰۰ میلیون تومان وام دربافت کنند باید ۴۸ ماهه آن را تسویه کنند. مبلغ اقساط این وام باید زیر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه باشد.
اما اگر افراد وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند، باید آن را ظرف ۳۶ ماه تسویه کنند که مبلغ اقساط آن حدود ۱.۵ میلیون تومان در ماه است. سود این وام بانکی هم ۱۸ درصد است.
پیش از این و در سال گذشته هم رئیس جمهور دستور پرداخت وام فوری و بدون ضامن را به بانک‌ها داد اما تجربه متقاضیان نشان می‌داد که بانک‌ها تمایل چندانی برای پرداخت این وام ندارند. همچنین بانک‌ها در قبال پرداخت وام، هم سپرده بانکی دریافت می‌کردند و هم اینکه خواستار یک تا دو ضامن رسمی بودند. مواردی که دریافت وام را برای متقاضیان بسیار دشوار می‌کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین