تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : 20699

تاثیر قابل توجه بانک VTB در مراودات تجاری ایران و روسیه

۰
plusresetminus
یک اقتصاددان گفت: راه‌اندازی دومین بانک بزرگ روسیه در ایران به سهولت و روان‌سازی مبادلات مالی و تجاری دو کشور کمک بزرگی می‌کند.
تاثیر قابل توجه بانک VTB در مراودات تجاری ایران و روسیه
به گزارش صدای بانک از ایبنا، شاهین شایان‌آرانی، کارشناس اقتصادی طی مصاحبه ای در خصوص راه‌اندازی شعبه بانک VTB روسیه در ایران، اظهار داشت: این اتفاق یک حرکت مثبت از سوي بانك مركزي است. اين بانك در راستاي حمايت از فعالان اقتصادي و تجاري دو كشور راه‌اندازي می‌شود و قطعا به سود طرفین است. طبیعتا نگاه داخلی به راه اندازی بانك ياد شده، بسیار امیدوارکننده است؛ اين امر نشان دهنده آغاز همکاری یک بانک معتبر بین‌المللی با فعالان و تجار ایرانی خواهد بود که شبکه وسیعی در سطح روسیه و ساير كشورها دارد.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بانک VTB روسیه در ایران، دروازه ارتباطی سریع و مطمئن، برای مبادلات مالی دو کشور باز کرده است، گفت: بی‌تردید تاسیس شعبه این بانک، تاثیر بسیار مثبتی بر امور مالی و اقتصادی کشورمان خواهد داشت، به ویژه در راستای ایجاد روان‌سازی و سهولت مراوادت تجاری بین تجار ایران و روسیه که در شرایط کنونی اهمیت فراوانی دارد.
این تحلیگر اقتصادی به ضرروت تاسیس شعب متعدد بانک‌های ایرانی در روسیه تاکید و خاطرنشان كرد: معتقدم فعاليت يك بانك ايراني در روسيه كافي نيست و با راه‌اندازی شعب جديد، مي توان اهداف مالی و اعتباری دو کشور را تسهیل بخشيد. با راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی، رقابت سازنده‌اي در ارايه خدمات بانکی شكل مي‌گيرد.
شایان‌آرانی به دیگر مزایای راه‌اندازی نمايندگي بانک روسیه در ایران اشاره کرد و گفت: این اقدام نوعی اعتبار برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند، چراکه نشان می‌دهد یک بانک خارجی بزرگ بر خلاف تمام شایعات و تبلیغات منفی، در ایران شعبه داير كرده است. از سوی دیگر باید به تبعات مثبت خارجی هم اشاره کرد که مطمئنا فعالان و تجار خارجی هم می‌توانند با اعتماد و اطمینان خاطر بیشتر با همتایان خود همکاری و معامله کنند.
وی آغاز فعالیت بانک VTB روسیه در کشورمان را فتح‌الباب برای حضور دیگر بانک‌های خارجی خواند و افزود: شاید پیش از این شاهد راه‌اندازی دفاتر یا نمایندگی برخی بانک‌های خارجی بوده‌ایم، اما این بار یک بانک معتبر بین‌المللی با راه‌اندازی شعبه در کشورمان اتفاقی بزرگ و مثبت را رقم زده که مطمئنا می‌تواند زمینه‌ساز ورود دیگر بانک‌های خارجی به كشور باشد.
این اقتصاددان عنوان این اتفاق مهم را «افزایش اعتبار و شهرت فعالیت خارجی‌ها در ایران» خواند و گفت: بانک VTB روسیه بستر مطلوبی را فراهم کرد تا دیگر بانک‌های خارجی هم جسارت و شجاعت پیدا کنند و وارد ایران شوند. البته چون بانک مذکور از جمله بانک‌های بزرگ و معتبر خارجی است، بحث تشویق و ترغیب آنها نیز مضاعف خواهد شد.
وي تصريح كرد: مطمئنا بانک VTB روسیه برای حضور در ایران نیازی به تبلیغات نداشته و حتما پتانسیل‌ها و فرصت‌هایی را در کشورمان دیده که حاضر به همکاری و راه‌اندازی شعبه شده است.
شایان‌آرانی حضور رئيس كل بانك مركزي روسيه در ايران برای شرکت در پنجاه‌ویکمین اجلاس پایاپای آسیایی را اتفاق خوب و مهمی خواند و گفت: در حاشيه اين اجلاس مي‌توان مذاكرات مناسبي در خصوص توسعه همكاري‌هاي پولي و بانكي با روسيه داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما